PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Odwiedzalność centrów handlowych rośnie o 20 proc.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 29 gru 2017 16:05

Odwiedzalność centrów handlowych rośnie o 20 proc. Fot. shutterstock

Odwiedzalność centrów handlowych w Polsce w grudniu rośnie o prawie 20 proc. w stosunku do innych miesięcy - wynika z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych. W tym miesiącu największym zainteresowaniem klientów cieszą się sklepy oferujące biżuterię, zegarki, akcesoria i zabawki oraz książki.

REKLAMA

Na podstawie raportu PRCH Turnover Index przygotowywanego przez Polską Radę Centrów Handlowych, na przestrzeni ostatnich lat w grudniu największy wzrost zainteresowania ze strony klientów odwiedzających galerie handlowe notuje sektor sklepów oferujących produkty takie jak biżuteria, zegarki, sklepy zoologiczne, sklepy z upominkami, punkty oferujące telefony komórkowe, zabawki, akcesoria sportowe oraz księgarnie. - Wspomniane wyżej branże notują niemalże ponad dwukrotny wzrost wartości koszyka zakupowego w stosunku do pozostałych miesięcy w roku - mówi Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych. 

Bardzo dużym zainteresowaniem Polaków w grudniu cieszą się również sklepy oferujące meble, elektronikę, dekoracje i akcesoria użytku domowego. Polska Rada Centrów Handlowych obserwuje również znaczny wzrost koszyka zakupowego, pośród sklepów działających w segmencie „zdrowie i uroda” takich jak drogerie, perfumerie, salony urody i salony optyczne.

Czas zakupów przed świętami i Sylwestrem to również bardzo dobry okres dla sklepów oferujących produkty spożywcze i żywność w centrach handlowych. - Co ciekawe sieci modowe oferujące odzież i dodatki nie notują aż tak spektakularnych wzrostów sprzedaży - dodaje Radosław Knap.

Branżą, która w najmniejszym stopniu korzysta z grudniowej gorączki zakupowej są kina, kluby fitness czy kręgielnie, których wyniki rosną zaledwie o 2 proc. w stosunku do pozostałych miesięcy w roku.

Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu zauważa, że pomimo silnej reklamy dyskontów rośnie zainteresowanie sklepami mniejszymi oraz zakupami w internecie. - Z pewnością za kilka lat będziemy więcej kupować w sieci, także produktów spożywczych. Jest to najszybciej rozwijający się trend w sprzedaży. Rośnie też sprzedaż wielokanałowa, czyli omnichannel – połączenie zakupów wirtualnych z tradycyjnymi. Internetowe sklepy nie muszą odbierać klientów stacjonarnym sklepom. Warto połączyć te dwie formy sprzedaży i można spodziewać się wzrostu zysków. Sposób ten jest popularny wśród światowych firm. W Polsce dopiero raczkuje, ale jego rozwój będzie dynamiczny - mówi. 

Ostatnie dni grudnia to też czas wyprzedaży w centrach handlowych. Wiele sklepów obniżyło ceny towarów nawet o 60 proc. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - IMMOCHAN Partner serwisu - METROPROPERTIES

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA