PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Odzieżowa grupa z Gdańska na fali

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 29 wrz 2017 07:45

Odzieżowa grupa z Gdańska na fali Esotiq & Henderson

Pierwsze półrocze 2017 to dla Esotiq & Henderson czas rekordowych przychodów i nowych otwarć. Nowe punkty sprzedaży były jednak otwierane wyłącznie w najbardziej perspektywicznych lokalizacjach.

REKLAMA

Szersza oferta, integracja kanałów sprzedaży i odpowiednie zarządzanie promocjami zapewniły grupie Esotiq & Henderson skokowy wzrost przychodów w I półroczu 2017. Wysoka marża brutto oraz kontrola kosztów umożliwiły z kolei znaczącą poprawę wyniku operacyjnego oraz netto.

Skonsolidowana sprzedaż odzieżowej grupy z Gdańska w pierwszej połowie roku wzrosła o 24,7 proc. do 79,2 mln zł, z czego 71,8 mln zł przypadało na spółkę matkę (+28,6 proc.). Wynik operacyjny grupy po I półroczu wyniósł +0,1 mln zł, a spółki matki aż 4,7 mln zł. Wynik netto grupy w I półroczu 2017 wyniósł -0,1 mln zł, a jednostkowy zysk netto wyniósł 4,1 mln zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to odpowiednio -3,4 mln zł i +0,8 mln zł.

W samym drugim kwartale 2017 r. przychody spółki matki wyniosły aż 37,8 mln zł. To efekt wysokiego wzrostu sprzedaży w sklepach porównywalnych i rozwoju sieci. Mimo wysokiej dynamiki przychodów, spółka matka utrzymała bardzo wysoką marżę brutto (62 proc.). Koszty operacyjne spółki matki w drugim kwartale 2017 roku rosły zdecydowanie wolniej niż sprzedaż.

Wysoka dynamika sprzedaży spółki matki umożliwiła zmniejszenie zapasów grupy w przeliczeniu na mkw. (r/r) i poprawę przepływów operacyjnych grupy w drugim kwartale. W rezultacie grupa kapitałowa zakończyła I półrocze 2017 roku z niższym długiem netto licząc rok do roku.

Powierzchnia handlowa grupy na koniec drugiego kwartału 2017 wzrosła w sumie o 7 proc. r/r. Salonów marki Esotiq, w Polsce i za granicą, było 276 (o 10 więcej niż rok wcześniej). Nowe punkty sprzedaży były jednak otwierane wyłącznie w najbardziej perspektywicznych lokalizacjach. Sprzedaż w sklepach porównywalnych marki  Esotiq w Polsce w drugim kwartale wzrosła o 14,6 proc., a w pierwszej połowie roku o 16,1 proc.

- Ogromne znaczenie miało tu poszerzenie asortymentu oraz zarządzenie akcjami promocyjnymi, zarówno w salonach, jak i w internecie. Dzięki temu bardzo szybko rośnie grupa naszych lojalnych klientek. W programie Esotiq Club na koniec I półrocza mieliśmy już 0,7 mln zarejestrowanych osób, prawie o 40 proc. więcej niż przed rokiem. To głównie te klientki zwiększały frekwencję w sklepach - mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Przychody internetowego sklepu marki  Esotiq w Polsce w drugim kwartale 2017 wyniosły 1,1 mln zł i były wyższe o 170 proc. r/r. Tu sprzedaż mocno wspiera integracja systemu e-commerce z tradycyjną siecią sprzedaży. Omnichannel daje klientom nowe możliwości, a grupie zapewnia także wzrost przychodów w sklepach stacjonarnych. - To wdrożenie można określić jako sukces. Dziś już 40 proc. klientek jako formę dostawy wybiera odbiór towaru w sklepach stacjonarnych. To dla nich duża wygoda, bo po przymiarkach mogą zwrócić zamówienie lub wymienić od ręki. Przy okazji robią też dodatkowe zakupy - dodaje Krzysztof Jakubowski, wiceprezes Esotiq & Henderson.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA