PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Odzieżowa sieć zmniejsza wydatki na rozwój

  • Autor: PAP
  • 12 maj 2015 12:31

LPP zmniejsza w porównaniu z wcześniejszymi planami CAPEX na rozwój sieci w tym roku o 11 proc. do 410 mln zł. Powierzchnia handlowa grupy ma wzrosnąć o 18 proc. rdr wobec 21 proc. wzrostu planowanego wcześniej - poinformował we wtorek wiceprezes LPP Przemysław Lutkiewicz.

REKLAMA

"Zakładamy, że w tym roku wydatki inwestycyjne na rozwój sklepów wyniosą 410 mln zł, o ok. 50 mln zł mniej, 11 proc. mniej niż wcześniej planowaliśmy" - powiedział wiceprezes.

Grupa zdecydowała o czasowym wstrzymaniu rozwoju na Ukrainie i w Rosji w związku z wysokim ryzykiem politycznym. Planuje otworzyć na tych rynkach sklepy o łącznej powierzchni 7,7 tys. m kw (wzrost o 4 proc. rdr do 188 tys. m kw).

"Na jesieni wrócimy do tego tematu i poinformujemy o naszych dalszych decyzjach. Czekamy, co się wydarzy w najbliższych miesiącach, czy sytuacja będzie stabilna. Pomyślimy wtedy, czy otwierać nowe sklepy od 2016 roku. Na razie się przyglądamy" - powiedział Przemysław Lutkiewicz.

Największy wzrost powierzchni handlowej przewidziany jest na rynkach Unii Europejskiej (wzrost o 44 proc. do 184,8 tys. m kw). W Polsce powierzchnia handlowa ma się zwiększyć o 14 proc. rdr do prawie 470 tys. m kw. Na Bliskim Wschodzie mają być otwarte sklepy franczyzowe o łącznej powierzchni 6,5 tys. m kw.

Łącznie na koniec roku powierzchnia handlowa grupy ma wynieść 849,1 tys. m kw., co oznacza wzrost o 18 proc. rdr. Wcześniej spółka zakładała wzrost powierzchni sprzedaży o 21 proc., do 874 tys. m kw.

W ramach ekspansji zagranicznej spółka chce się koncentrować na nowych rynkach, na rozwoju w Niemczech i na Bliskim Wschodzie.

W Niemczech w trzy lata LPP chce mieć 30 sklepów własnych. W drugiej połowie roku planuje otworzyć nowe salony flagowe w Lipsku i Stuttgarcie.

W ciągu 6 lat chce mieć 30 sklepów franczyzowych na Bliskim Wschodzie. Uruchomiono pierwszy sklep marki Reserved w Egipcie, w trzecim kwartale planowane są otwarcia w Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Na koniec 2015 roku sklepy Reserved mają być obecne w 18 krajach.

Na koniec I kw. 2015 roku Grupa LPP dysponowała 1.528 sklepami w 14 krajach o łącznej powierzchni 747,7 tys. m kw (wzrost powierzchni o 23,5 proc. rdr).

W pierwszym kwartale sprzedaż Reserved stanowiła 49 proc. sprzedaży grupy, Cropp odpowiadał za 14 proc., a House za 11 proc. sprzedaży. Udział marki Mohito wzrósł do 11 proc., a Sinsay do 6 proc.

Sprzedaż internetowa w I kwartale stanowiła 1,8 proc. sprzedaży grupy. Sklepy on-line grupy działają w Polsce, Niemczech i od niedawna w Czechach. W drugiej połowie roku planowane jest otwarcie sklepu internetowego dla Reserved na Słowacji.

LPP podtrzymuje, że w pierwszym kwartale przyszłego roku uruchomi nową markę dla osób w wieku 30+.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA