PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Oferta handlowa polskich miast pod lupą analityków

  • Autor: Propertynews.pl
  • 02 lip 2015 17:40

Oferta handlowa polskich miast pod lupą analityków Anna Wysocka, JLL

Które miasto w Polsce ma najszerszą, a które najbardziej unikalną ofertę handlową? Na to pytanie odpowiada firma JLL w nowym badaniu polskich centrów handlowych.

REKLAMA

Rozwój polskiego rynku nowoczesnych nieruchomości handlowych trwa nieprzerwanie od lat 90-tych. Na koniec I kw. 2015 r. w Polsce funkcjonowały 384 centra handlowe o łącznej powierzchni najmu niemal 9 milionów mkw., z czego w miastach o liczbie ludności powyżej 100 tys. mieszkańców – których dotyczy to badanie - jest to odpowiednio 278 centrów o powierzchni handlowej 7,3 miliona mkw.

- Centra handlowe różnią się lokalizacją, wielkością, wiekiem, pozycjonowaniem oraz siłą przyciągania. Głównym czynnikiem wyróżniającym dane centrum jest zestaw najemców. O jego sile świadczą takie czynniki jak liczba popularnych marek, ich pozycjonowanie rynkowe zgodne z preferencjami i oczekiwaniami grupy docelowej oraz unikalność oferty rozumiana jako niepowtarzalność na danym rynku. Oferty wszystkich centrów handlowych w danym mieście razem budują ofertę handlową miasta. Tak jak i poszczególne obiekty handlowe, także i całe miasta można oceniać pod względem ich asortymentu i pozycjonowania - tłumaczy Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.

W celu zbadania atrakcyjności handlowej zarówno miast, jak i znajdujących się w nich galerii, analizie poddano tzw. koszyk bazowy 60 silnych marek (a zarazem kluczowych najemców) z kategorii mody, obuwia, produktów dla dzieci, wyposażenia domu, multimediów oraz zdrowia i urody. Każda z marek została przyporządkowana do jednej z trzech kategorii pozycjonowania (po 20 w każdej). Następnie określono obecność każdej marki w badanych miastach i centrach handlowych. Sprawdzono też średnie pozycjonowanie oferty miast i poszczególnych obiektów handlowych.

- Jedynym miastem, w którym funkcjonują wszystkie z 60 analizowanych marek jest Warszawa, która charakteryzuje się również najwyższym pozycjonowaniem. Spośród aglomeracji o liczbie ludności przekraczającej 400 tys. mieszkańców najszerszą ofertą charakteryzuje się Trójmiasto, a asortyment najwyższy cenowo ma Poznań. W kategorii miast o liczbie mieszkańców między 200 a 399 tys. najwięcej marek znajdziemy w Lublinie, ale najwyżej pozycjonowany jest Białystok. Wśród najmniejszych miast objętych badaniem, a więc tych o liczbie ludności między 100 a 199 tys., zdecydowanie najszerszą i najwyższą cenowo ofertę handlową ma Rzeszów - dodaje Anna Bartoszewicz-Wnuk, dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa w JLL.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA