PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Oferta rozrywka koniecznością dla współczesnych centrów handlowych?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 31 lip 2014 12:31

Oferta rozrywka koniecznością dla współczesnych centrów handlowych?

Aż 80 proc. Polaków jako główny powód odwiedzania centrów handlowych podaje zakupy ubrań, butów i dodatków. Na drugim miejscu są zakupy spożywcze - to powód do wizyty w galerii dla 56 proc. z nas - podaje ARC Rynek i Opinie dla Galerii Jurajskiej. Ale galerie lubimy coraz częściej nie tylko za ubrania i jedzenie.

REKLAMA

Już 12 proc. Polaków podaje wizyty w restauracjach i kawiarniach za główny powód odwiedzania galerii handlowych. 16 proc. odwiedza centra handlowe wyłącznie z powodu rozrywki, np. wielosalowego kina. 5 proc. - wpada do galerii tak po prostu, żeby spędzić wolny czas - podaje w swoich badaniach ARC Rynek i Opinia.

- Dziś blisko 30 proc. klientów odwiedza galerie handlowe nie dla zakupów odzieżowych czy spożywczych. Do wizyt motywują ich oferty restauracji, kin, kawiarni, a także tzw. window shopping. To rosnący trend, który obserwujemy w polskich centrach od kilku lat. Pod tym względem nasze oczekiwania wobec galerii, stają się podobne do oczekiwań Niemców, Brytyjczyków czy Amerykanów. Chcemy robić zakupy, ale także zjeść i dobrze się bawić w centrum - mówi Piotr Myszka, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie.

10 proc. odwiedzających centra handlowe oczekiwałoby w nich więcej restauracji i kawiarni, 11 proc. chciałoby widzieć w galeriach większą ofertę rozrywkową. Rośnie także odsetek klientów zaliczanych do segmentu „rozrywkowych". Segment ten stanowi dziś już 21 proc. klientów polskich galerii - wynika z badań ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej.

- Są to osoby, które w pierwszej kolejności korzystają z rozrywki i kawiarni, a zakupy np. w sklepie odzieżowym robią przy okazji. Ponad 50 proc. z nich przynajmniej raz w miesiącu odwiedza kawiarnię lub restaurację w galerii. W Galerii Jurajskiej ten segment stanowi dziś już aż 47 proc. wszystkich klientów robiących tu zakupy - mówi Piotr Myszka.

Rozrywkowy klient ponosi także większe wydatki w skali miesiąca. Miesięcznie wydaje on centrum handlowym średnio 765 zł, z czego 115 zł przeznacza na kawiarnie i restauracje a 119 zł na rozrywkę. Dla porównania tzw. łowcy okazji skupieni wyłącznie na zakupach w sklepach odzieżowych wydają miesięcznie średnio 690 zł.

- Chociaż jest to klient rozrywkowy, to nie pomija on pozostałej części oferty galerii handlowej, najczęściej korzysta z niej całościowo, nie pomija oferty odzieżowej czy spożywczej. Do zakupów w galerii motywują go jednak inne, dodatkowe atrakcje jakie tutaj znajdzie np. wydarzenia, kawiarnie, lodziarnie, restauracje czy koncerty - mówi dyrektor Galerii Jurajskiej.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • jakubik 2014-08-01 16:26:48
    Koniecznością może nie, ale są takie dzielnice, w których przydałoby się kilka rzeczy w jednym miejscu. Często jeszcze do znajomych na Wilanów i tam faktycznie brakuje miejsca, w którym byłoby kino, kilka porządnych sklepów z odzieżą, jakaś dobra knajpka. Na szczęście mają im tam wybudować galerię wilanowską, więc to powinno rozwiązać problem :)

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA