PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Offline to online – czy centra handlowe nadążają za rozwojem sprzedaży w internecie?

  • Autor: propertynews.pl
  • 07 paź 2015 11:08

Offline to online – czy centra handlowe nadążają za rozwojem sprzedaży w internecie? Sesja Offline to online – czy centra handlowe nadążają za rozwojem sprzedaży w internecie? Property Forum 2015

Rynek e-commerce w coraz większym stopniu wpływa na funkcjonowanie centrów handlowych. Mimo to nie powinien być postrzegany jako zagrożenie – twierdzą paneliści sesji Offline to online – czy centra handlowe nadążają za rozwojem sprzedaży w internecie? Zapraszamy do zapoznania się z relacją z dyskusji.

REKLAMA

Większa liczba klientów sklepów internetowych wcale nie jest zagrożeniem dla centrów handlowych.
Eksperci zgodnie twierdzą, że rozwój nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce postępuje i dalej będzie trwać. Bo galerie oferują dziś szereg funkcji, które nie ograniczają się jedynie do zakupów.

- W Polsce w trakcie budowy jest przeszło 600 tysięcy mkw. powierzchni handlowej najmu i 8-9 mln mkw. powierzchni istniejącej. Ten rynek będzie się nadal rozwijał - podkreśla Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w Polsce, JLL.

Jak zaznacza, równie dynamiczny jest rozwój sektora e-commerce. - W Polsce liczy on obecnie 17 mln klientów, przy czym na jednego kupującego przypada zakup o wartości 300 euro, a średnia roczna dynamika wzrostu osiągnęła 21 procent - mówi.

Piotr Kowalski, dyrektor ds. komercjalizacji Rank Progress SA, zaznacza, że przedsiębiorcy muszą pamiętać o różnicach na rynku e-commerce w mniejszych miejscowościach i dużych miastach, gdzie zarządzanie w tym sektorze wygląda nieco inaczej. - W mniejszych miejscowościach e-commerce to zdecydowanie słabszy instrument - tłumaczy. - Te miasta są więc w dalszym ciągu nakierowane na tradycyjną sprzedaż. W większych miastach wygląda to inaczej, bo walczy się tam o bardziej świadomego klienta i jest większa konkurencja.

Jak twierdzi Jolanta Wawrzyszuk, dyrektor ds. operacyjnych w Atrium Poland Real Estate Management, dla wielu klientów centra handlowe to nie tylko "shopping" czy rozrywka, ale także miejsce pracy – w tym wypadku kluczowymi czynnikami, wpływającymi na atrakcyjność miejsca są udogodnienia, takie jak: dostęp do wifi, aplikacje mobilne i możliwość ładowania różnych urządzeń.

Renata Kinde-Czyż, prezes Metro Properties, dodaje, że dziś centra handlowe to także sprawdzony sposób spędzania wolnego czasu. - Trzeba się zastanowić, jaki jest powód, dla którego klienci nas odwiedzają. Może ich przyciągać atrakcyjność lokalu, ich odwiedziny mogą być także formą spędzania wolnego czasu z rodziną. Ale myślę też, że sklepy stacjonarne w centrach handlowych to po prostu udogodnienie dla klientów - jestem pewna, że wiele firm, które dotychczas działały tylko online,
otworzy w bliskiej przyszłości także swoje własne punkty stacjonarne.

Kinde-Czyż twierdzi, że każda firma powinna jednak zastanowić się, jak wykorzystać dodatkowy kanał sprzedaży, jakim jest internet. Jednocześnie w obiekty handlowe należy stale inwestować i rozwijać ich ofertę o usługi, które nie są jeszcze w Polsce dobrze znane w tym konkretnym segmencie rynku nieruchomości. Klienci oczekują już nie tylko sklepów i restauracji, ale też salonów kosmetycznych, gabinetów lekarskich, SPA, a nawet pokoi hotelowych.

 

 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA