PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Offline to online – czy centra handlowe nadążają za rozwojem sprzedaży w internecie?

  • Autor: propertynews.pl
  • 07 paź 2015 11:08

Offline to online – czy centra handlowe nadążają za rozwojem sprzedaży w internecie? Sesja Offline to online – czy centra handlowe nadążają za rozwojem sprzedaży w internecie? Property Forum 2015

Rynek e-commerce w coraz większym stopniu wpływa na funkcjonowanie centrów handlowych. Mimo to nie powinien być postrzegany jako zagrożenie – twierdzą paneliści sesji Offline to online – czy centra handlowe nadążają za rozwojem sprzedaży w internecie? Zapraszamy do zapoznania się z relacją z dyskusji.

REKLAMA

Większa liczba klientów sklepów internetowych wcale nie jest zagrożeniem dla centrów handlowych.
Eksperci zgodnie twierdzą, że rozwój nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce postępuje i dalej będzie trwać. Bo galerie oferują dziś szereg funkcji, które nie ograniczają się jedynie do zakupów.

- W Polsce w trakcie budowy jest przeszło 600 tysięcy mkw. powierzchni handlowej najmu i 8-9 mln mkw. powierzchni istniejącej. Ten rynek będzie się nadal rozwijał - podkreśla Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w Polsce, JLL.

Jak zaznacza, równie dynamiczny jest rozwój sektora e-commerce. - W Polsce liczy on obecnie 17 mln klientów, przy czym na jednego kupującego przypada zakup o wartości 300 euro, a średnia roczna dynamika wzrostu osiągnęła 21 procent - mówi.

Piotr Kowalski, dyrektor ds. komercjalizacji Rank Progress SA, zaznacza, że przedsiębiorcy muszą pamiętać o różnicach na rynku e-commerce w mniejszych miejscowościach i dużych miastach, gdzie zarządzanie w tym sektorze wygląda nieco inaczej. - W mniejszych miejscowościach e-commerce to zdecydowanie słabszy instrument - tłumaczy. - Te miasta są więc w dalszym ciągu nakierowane na tradycyjną sprzedaż. W większych miastach wygląda to inaczej, bo walczy się tam o bardziej świadomego klienta i jest większa konkurencja.

Jak twierdzi Jolanta Wawrzyszuk, dyrektor ds. operacyjnych w Atrium Poland Real Estate Management, dla wielu klientów centra handlowe to nie tylko "shopping" czy rozrywka, ale także miejsce pracy – w tym wypadku kluczowymi czynnikami, wpływającymi na atrakcyjność miejsca są udogodnienia, takie jak: dostęp do wifi, aplikacje mobilne i możliwość ładowania różnych urządzeń.

Renata Kinde-Czyż, prezes Metro Properties, dodaje, że dziś centra handlowe to także sprawdzony sposób spędzania wolnego czasu. - Trzeba się zastanowić, jaki jest powód, dla którego klienci nas odwiedzają. Może ich przyciągać atrakcyjność lokalu, ich odwiedziny mogą być także formą spędzania wolnego czasu z rodziną. Ale myślę też, że sklepy stacjonarne w centrach handlowych to po prostu udogodnienie dla klientów - jestem pewna, że wiele firm, które dotychczas działały tylko online,
otworzy w bliskiej przyszłości także swoje własne punkty stacjonarne.

Kinde-Czyż twierdzi, że każda firma powinna jednak zastanowić się, jak wykorzystać dodatkowy kanał sprzedaży, jakim jest internet. Jednocześnie w obiekty handlowe należy stale inwestować i rozwijać ich ofertę o usługi, które nie są jeszcze w Polsce dobrze znane w tym konkretnym segmencie rynku nieruchomości. Klienci oczekują już nie tylko sklepów i restauracji, ale też salonów kosmetycznych, gabinetów lekarskich, SPA, a nawet pokoi hotelowych.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA