PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ogromne perspektywy przed polskim rynkiem ehandlu

  • Autor: Propertynews.pl
  • 24 wrz 2013 13:15

Ogromne perspektywy przed polskim rynkiem ehandlu

21,5 mld zł warty jest polski rynek ehandlu. Sektor ten tworzy już 12 tys. esklepów - mówił w trakcie konferencji Property Forum 2013 Przemysław Dwojak, dyrektor Działu Customer Analytics & Sales Strategies, GfK Polonia.

REKLAMA

Zdaniem eksperta wśród najważniejszych trendów wpływających na rozwój handlu internetowego są m.in.: powiększający się rynek urządzeń mobilnych oraz coraz większa popularność mediów społecznościowych.

Według właścicieli sklepów internetowych oraz ekspertów tego rynku, biorących udział w sesji "E-commerce - perspektywy rozwoju branży w Polsce i jej wpływ na rozwój handlu tradycyjnego oraz centrów handlowych", polski sektor ecommerce jest na wczesnym etapie rozwoju i ma przed sobą ogromne perspektywy wzrostu. - 44 proc. badanych osób nie lubi zakupów. I ten właśnie wynik uważam za jedną z szans na rozwój internetowej sprzedaży - uważa Grzegorz Bielecki, dyrektor operacyjny, Frisco.pl.

Ważne jest jednak trafienie w oczekiwania klientów oraz przyciągnięcie do sieci nowych grup użytkowników. - Klienci sklepów internetowych chcą szerokiej oferty. I właśnie bogaty asortyment jest przewagą sprzedaży internetowej nad stacjonarną - wyjaśnia Krzysztof Bajołek, prezes zarządu, Answear.com.

Radosław Wiśniewski, prezes zarządu Redan SA, dodaje, iż klient esklepu szanuje swój czas i robi zakupy, gdy ma na to ochotę. - Proces esprzedaży zmienia się. Wynika to nie tylko z rozwoju internetu, ale i psychiatrii, tj. możliwości wpływania na bodźce - tłumaczy.

To właśnie emocje są wyróżnikiem między sprzedażą internetową a stacjonarną. Może się to jednak zmienić. - Jesteśmy w stanie sprzedawać w internecie nie tylko produkt, ale i emocje. Za kilka lat może dojść do kolejnych przełomów w rozwoju sprzedaży internetowej, która będzie w stanie zaspokoić zmysły dotyku czy smaku - prognozuje prezes Redanu.

Dziś na emocje właściciele esklepów mogą wpływać m.in. za pomocą wyglądu sklepów internetowych, tj layoutu witryn. - Musi być dopasowana do możliwości, ale i potrzeb klientów sklepów - zauważa Przemysław Dwojak.

Radosław Wiśniewski uważa, że dla klienta internetowego wciąż najważniejsza jest jednak cena. - Z jednej strony jest grupa sklepów internetowych, które prześcigają się w ofertach promocyjnych. Polityka cenowa wielu sklepów zakłada jednak oferowanie takich sam cen jak w sklepach tradycyjnych - podsumowuje.

Zdaniem uczestników dyskusji „niezagospodarowaną" grupą klientów rynku ecommerce w Polsce są osoby powyżej 55. roku życia. To ta część społeczeństwa najrzadziej robi zakupy w internecie, realizując je w dyskontach i centrach osiedlowych.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA