PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Omnichannel po polsku

  • Autor: Propertynews.pl
  • 13 cze 2017 07:54

Omnichannel po polsku Elżbieta Czerpak, dyrektor Działu Badań Rynku w Knight Frank

W czasach rewolucji cyfrowej i dynamicznie rozwijającego się sektora e-commerce, tradycyjny handel staje przed coraz większymi wyzwaniami. Wśród nich są m.in. konieczność dostosowania się do nowej rzeczywistości, w której internet i nowe technologie odgrywają kluczową rolę.

REKLAMA

 - W dzisiejszym handlu rozwijanie marki wielokanałowo jest niezwykle istotne. Sprzedaż online i offline w dobie rewolucji cyfrowej powinna płynnie się przenikać. Zgodnie z ideą omnichannel, przyszłością handlu jest prowadzenie sprzedaży online równocześnie zachęcając klientów do tradycyjnych zakupów. Jest to jedno z największych wyzwań dla sieci handlowych, ale takie podejście spełnia aktualne oczekiwania konsumentów i nie skazuje centrów handlowych na utratę ich pozycji rynkowej. Knight Frank w ramach swojego najnowszego badania przyjrzał się w jakim stopniu jest to realizowane przez największe sieci handlowe obecne na polskim rynku. Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że mimo iż jesteśmy na początku drogi, coraz więcej marek obecnych w Polsce rozumie perspektywę klienta, który postrzega sieć sprzedaży jako jedną całość bez względu na miejsce i kanał zakupu. Wprowadzane są rozwiązania, które zacierają granice między dwoma kanałami sprzedaży i wzajemnie je uzupełniają – komentuje Elżbieta Czerpak, dyrektor Działu Badań Rynku w Knight Frank.

- Obserwując marki o największej sieci sprzedaży w polskich centrach handlowych zauważyliśmy, że są dobrze przygotowane pod względem marketingu internetowego, relacji z klientem poprzez media społecznościowe oraz rozumieją potrzebę zbierania informacji o preferencjach swoich klientów. To bardzo ważne, gdyż współcześni konsumenci oczekują indywidualnego podejścia i ofert dostosowanych do ich potrzeb. Jednakże, z przeprowadzonej analizy wynika, że marki obecne w polskich centrach handlowych nie wykorzystują jeszcze w pełni potencjału usługi click & collect, mimo, że może być ona źródłem systematycznie rosnących przychodów. Eksperci International Council of Shopping Centres szacują, że ponad 20 proc. klientów, którzy wybierają tę formę odbioru zamówienia kupują więcej. Z analogiczną sytuacją mamy do czynienia, gdy klienci decydują się zwrócić towar kupiony w internecie w sklepie stacjonarnym, a z naszego badania wynika, że w Polsce zwrot zakupów internetowych w sklepie stacjonarnym dopuszcza tylko 36 proc. zbadanych marek. Z kolei możliwość sprawdzenia dostępności produktu w sklepie stacjonarnym poprzez stronę internetową oferuje około 40 proc. marek, ale jedynie w kilku przypadkach podany był także poziom tej dostępności – mówi Maria Piedziewicz, Konsultant w Dziale Badań Rynku w Knight Frank

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.