PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Omnichannel zapuszcza korzenie

  • Autor: propertynews.pl
  • 20 paź 2017 10:10

Omnichannel zapuszcza korzenie Pixabay

Księgarnie, dyskonty spożywcze oraz hipermarkety budowlane coraz lepiej radzą sobie z wdrażaniem rozwiązań omnichannel. Pozostaje jednak wiele wyzwań - wynika z drugiego ogólnopolskiego badanie Lizard Media, przeprowadzone wśród sklepów internetowych oraz stacjonarnych.



REKLAMA

Spośród badanych sklepów 64 proc. pozwala po zakupie online odebrać towar w wybranym sklepie stacjonarnym. Ponad połowa (55 proc.) sklepów pozwala oddać towar zakupiony online w dowolnym sklepie stacjonarnym swojej sieci.

Badanie Lizard Media dotyczące funkcjonalności omnichannel, czyli połączenia sprzedaży i obsługi klienta w sklepach stacjonarnych ze sklepem internetowym, przeprowadzone w drugiej połowie września 2017, objęło 11 ogólnopolskich sieci sklepów z trzech branż: księgarnie, dyskonty spożywcze oraz hipermarkety budowlane. Tylko dwie z nich spełniły wszystkie 5 kryteriów omnichannel, ale aż ponad połowa pozwala np. na oddanie towaru zakupionego online w dowolnym sklepie stacjonarnym sieci, tyle samo wykorzystuje informacje o naszych zakupach stacjonarnych i online dzięki jednej karcie stałego klienta.

To drugie badanie omnichannel przeprowadzone w tym roku na dużych sieciach sklepów. Poprzednie, z maja 2017 r., dotyczyło 19 sieci w 4 branżach: artykuły sportowe, biżuteria, apteki oraz RTV i AGD.

Drugie badanie objęło następujące branże i sieci sklepów: Empik, Matras, Świat Książki, Książnica Polska, Tesco, Piotr i Paweł, Auchan, E.Leclerc, Castorama, Leroy Merlin, Jula.

We wszystkich sieciach sprawdzane były następujące funkcjonalności omnichannel: zakup online, odbiór w dowolnym sklepie stacjonarnym sieci, zamówienie online, odbiór i płatność w sklepie stacjonarnym, zwrot towaru (nie reklamacja) zakupionego online w dowolnym sklepie stacjonarnym sieci, program lojalnościowy, konto, karta, które rejestrują zakupy online i offline, a także aktualizowanie stanów magazynowych na stronie sklepu w czasie rzeczywistym.

Aż 91 proc. przebadanych sklepów aktualizuje stany magazynowe na bieżąco. Wyjątkiem była Castorama - mówi Paweł Biliński, współwłaściciel i CTO Lizard Media. - To bardzo ważna funkcjonalność, ponieważ decyduje o dostępności towaru i w praktyce o decyzji zakupowej. Nie ma nic bardziej frustrującego od zakupu online po to tylko, aby następnego dnia dostać ze sklepu informację, że transakcja nie może być zrealizowana ze względu na brak towaru. Tym bardziej cieszy wynik aż 91 proc. sklepów, które aktualizują stany magazynowe ze sklepów stacjonarnych, online oraz udostępniają w czasie rzeczywistym informacje podczas zakupów. To świetny wynik, zważywszy, że w poprzednim badaniu 4 innych branż aż 47 proc. sklepów nie aktualizowało tych informacji na bieżąco.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA