PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Online czy offline - zwyczaje zakupowe Polaków

  • Autor: propertynews.pl
  • 05 gru 2013 12:21

Jak klienci oceniają zakupy w centrach handlowych? Jakie są największe atuty i zagrożenia zakupów w internecie? Na te pytania odpowiada druga część raportu przygotowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych wraz z Korporacją Badawczą Pretendent.

REKLAMA

- Wyniki badania wskazują na silnie zakorzeniony wśród respondentów obraz zakupów w internecie jako tańszych w stosunku do zakupów tradycyjnych. Jednakże, na podstawie dyskusji wśród przedstawicieli firm członkowskich PRCH, wynika, iż sieci handlowe nie stosują zróżnicowanego pozycjonowania cenowego pomiędzy przestrzenią offline, a online - komentuje Radosław Knap, New Business and Market Research Manager z Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Zdaniem eksperta, sklepy offline i online mniej konkurują o liczbę klientów, a bardziej o zasób ich portfeli. Wyniki badań pokazują także, że obsługa w salonach tradycyjnych, dla klientów nie jest istotną wartością dodaną przy poszukiwaniu informacji o produkcie. W wielu przypadkach poszukują oni informacji w internecie. - Należy więc spodziewać się silniejszego niż dotychczas nacisku na komunikację online z klientami - dodaje Michał Kamiński, Manager ds. badań ilościowych z Korporacji Badawczej Pretendent.

Do najważniejszych zalet zakupów dokonywanych w centrach handlowych należą zdaniem badanych: możliwość dokładnego przyjrzenie się, przymierzenia, czy wypróbowania towaru oraz ocena jakości jego wykonania. Natomiast zalety internetowego kupowania to elastyczny czas, niższe ceny i możliwość porównania ich u wielu sprzedawców na raz.

Główne wady zakupów w centrach handlowych to zdaniem badanych: brak możliwości porównania oferty kilku sklepów w tym samym czasie, czy konieczność szukania produktu, który chce się kupić. Klienci internetowi obawiają sie natomiast natrafienia na nieuczciwego sprzedawcę, braku możliwości weryfikacji zgodności produktu z opisem, jak i wysokich kosztów przesyłki czy dodatkowych opłat.

Najmniej popularne są zakupy od indywidualnych sprzedawców wystawiających swoje produkty na serwisach ogłoszeniowych typu Gumtree czy Tablica (15 proc. odpowiedzi respondentów).  Tylko 24 proc. badanych poszukuje informacji o produkcie od sprzedawcy w sklepie stacjonarnym.

Większość kupujących w internecie realizuje transakcje sprzedaży poprzez komputer mobilny lub stacjonarny. Wykorzystanie urządzeń mobilnych (smartphone, tablet) jest czterokrotnie niższe niż wykorzystanie komputerówKluczowe różnice pomiędzy zakupami online i offline (w tym zalety i wady poszczególnych) zostały zmierzone w trakcie badania „Showrooming i efekt ROPO". Wyniki raportu pokazują też , że osoby deklarujące częste zakupy w galeriach handlowych, także częściej dokonują zakupów online.

Badanie zostało przeprowadzone CAVI na próbie 600 mieszkańców następujących miast: Katowice, Kraków, Poznań, Trójmiasto, Warszawa i Wrocław), którzy deklarowali zakupy zarówno w centrach handlowych, jak i w internecie. Badania przeprowadzone pod egidą PRCH są jedną z  pierwszych prób ujęcia tak szerokiego ujęcia zjawiska na polskim rynku handlowym.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA