PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Operator restauracji The Mexican chce wejść do centrów handlowych

  • Autor: Propertynews.pl (Paulina Mroziak)
  • 05 maj 2011 12:33

Operator restauracji The Mexican chce wejść do centrów handlowych

Operator gastronomiczny, spółka Mex Polska SA, na początek III kw. br. planuje debiut na GPW. Pozyskane środki przeznaczy na nowe restauracje i kluby muzyczne. - Chcemy otwierać lokale w reprezentacyjnych lokalach w centrum miast i w miejscowościach turystycznych. Nie wykluczamy ekspansji w galeriach handlowych, ale nie bierzemy pod uwagę biurowców - mówi Paweł Kowalewski, prezes zarządu spółki.

REKLAMA

- Od kilku lat prowadzimy lokal w łódzkiej Manufakturze i jesteśmy z niego w pełni zadowoleni - inwestycja zwróciła nam się po około dwóch latach - mówi Paweł Kowalewski. Jak dodaje, spółka bierze pod uwagę otwieranie restauracji w prestiżowych galeriach handlowych, które - tak jak Manufaktura - są ciekawymi obiektami architektonicznymi. - Otwarcie tego lokalu było dla nas dużym wyzwaniem. Kilka miesięcy negocjowaliśmy z zarządcą galerii, firmą Apsys - tłumaczy prezes.

Prezes zwrócił też uwagę, że obecna sytuacja na rynku nieruchomości skłoniła firmę do wejścia na GPW i pozyskania środków na intensywny rozwój.

- Obecny czas to ostatni dzwonek dla pozyskania funduszy przez sieci restauracji casual dining. Na rynku są jeszcze dostępne atrakcyjne lokalizacje za względnie niewielkie pieniądze i można zdążyć z rozbudowaniem sieci do czasu, kiedy do Polski wejdą zachodnie sieci gastronomiczne, które właśnie szykują się do podboju naszej części Europy - komentuje Paweł Kowalewski.

Jak tłumaczy prezes, spółka zamierza równolegle rozwijać wszystkie sieci restauracji, w tym "najmłodsze dziecko" - Pijalnie Wódki i Piwa, która została otwarta pod koniec kwietnia br. w Krakowie.

- Z naszych obserwacji wynika, że przyszłość mają restauracje zlokalizowane w większych miastach. Widzimy zapotrzebowanie na kuchnię typu tex-mex w Polsce, dlatego planujemy otwarcia nowych lokali The Mexican. Obecnie szykujemy dwie nowe placówki w centrum Warszawy. W podobnym tempie będą rozwijać się "Pijalnie". Nieco wolniejszy rozwój planujemy w przypadku konceptu Browar de Brasil oraz klubów muzycznych. Brazylijskie lokale są połączone z mini-browarami, co jest dość sporą inwestycją, a na kluby potrzebujemy ściśle określonych lokalizacji. Obecnie prowadzimy dwa tego typu lokale w Warszawie i po jednym w Łodzi o Wrocławiu, ale negocjujemy lokalizacje w Sopocie, Krakowie i Katowicach - mówi Paweł Kowalewski.

Jak dodaje, strategia rozwoju i dywersyfikacji działalności pozwoliła Mex Polska dynamicznie zwiększać przychody i zyski. W 2010 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 29,6 mln zł (wobec 16,6 mln zł w 2009 r. oraz 10,9 mln zł w 2008 r.), a zysk netto sięgnął 4,3 mln zł (0,5 mln zł w poprzednim roku oraz 1 mln zł w 2008 r.).

Pod koniec II kwartału br. Mex Polska SA zamierza przeprowadzić pierwszą ofertę publiczną akcji z wyłączeniem prawa poboru. We wprowadzeniu na GPW spółkę wspiera Supernova IDM Fund, która posiada ok. 15 proc. udziałów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA