PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Operator spożywczy w centrum handlowym pod presją

  • Autor: Propertynews.pl
  • 19 paź 2015 11:20

Operator spożywczy w centrum handlowym pod presją Tomasz Górski, starszy negocjator w dziale powierzchni handlowych firmy Cushman & Wakefield

Sklepy spożywcze zlokalizowane w galeriach handlowych odczuwają presję ze strony wolnostojących dyskontów. Jak tłumaczy Tomasz Górski z Cushman&Wakefield, niektórzy najemcy potrafią sobie z tym poradzić.

REKLAMA

- W samej umowie wszystkie sklepy spożywcze negocjują klauzule wyłączności w obiekcie, aby wynajmujący nie wprowadził im konkurencji w postaci drugiego marketu spożywczego w galerii - komentuje Tomasz Górski, Associate, starszy negocjator w dziale powierzchni handlowych firmy Cushman & Wakefield.

- Każdy operator spożywczy podpisując umowę najmu dokładnie bada rynek, konkurencję i jej wpływ na jego przyszłe obroty w danej lokalizacji. Rosnący z roku na rok potencjał sklepów dyskontowych jak najbardziej jest brany pod uwagę przy takiej decyzji - tłumaczy Górski.

Ekspansja dyskontów wolnostojących nie musi przy tym uderzać w znaczący sposób w wyniki marketów spożywczych działających w centrum handlowym. - Markety spożywcze mają różne formaty skierowane do różnego spektrum klientów. Od najdroższych sklepów i marketów delikatesowych po dyskonty ściągające klientów niską ceną, ale mające zdecydowanie mniejszy asortyment produktów - mówi Tomasz Górski. - Z pewnością najmocniej konkurencję ze strony dyskontów odczuwają hipermarkety i supermarkety, a najmniej sklepy delikatesowe, które są skierowane do innego klienta - dodaje.

Jak zauważa ekspert Cushman & Wakefield, od kilku lat zauważalna jest tendencja do zmniejszania różnic pomiędzy różnymi formatami sklepów. - Sklepy delikatesowe mają także w ofercie marki własne sprzedawane pod własnym logo, co kilka lat temu było domeną dyskontów i hipermarketów, dyskonty natomiast zwiększyły znacznie asortyment produktów oraz poprawiły ich ekspozycję - tłumaczy.

Nie zmienia to faktu, że zarówno operatorzy spożywczy, jaki i zarządzający centrami czują presję ze strony innych formatów. - Sklep spożywczy stanowi jeden z najważniejszych, a w większości przypadków najważniejszy magnes każdego centrum handlowego. Markety spożywcze często same prowadzą kampanie marketingowe, gdyż często są to kampanie dla całej sieci w całym kraju. Zarządcy danej galerii często prowadzą ogólne kampanie przyciągające klientów do centrum, a więc także korzysta z tego wzmożonego ruchu – market spożywczy - wylicza Górski.

Jest to szczególnie istotne, bowiem dyskonty wolnostojace będą dalej rosły w siłę. - Rynek jest bardzo dynamiczny i ostatnie kilka lat pokazuje, że zmieniają się także sklepy dyskontowe. W przyszłości zajmą one jeszcze ważniejszą pozycję, zwłaszcza kosztem hipermarketów, których rozwój obecnie jest znikomy - podsumowuje Tomasz Górski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA