PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Operator spożywczy w centrum handlowym pod presją

  • Autor: Propertynews.pl
  • 19 paź 2015 11:20

Operator spożywczy w centrum handlowym pod presją Tomasz Górski, starszy negocjator w dziale powierzchni handlowych firmy Cushman & Wakefield

Sklepy spożywcze zlokalizowane w galeriach handlowych odczuwają presję ze strony wolnostojących dyskontów. Jak tłumaczy Tomasz Górski z Cushman&Wakefield, niektórzy najemcy potrafią sobie z tym poradzić.

REKLAMA

- W samej umowie wszystkie sklepy spożywcze negocjują klauzule wyłączności w obiekcie, aby wynajmujący nie wprowadził im konkurencji w postaci drugiego marketu spożywczego w galerii - komentuje Tomasz Górski, Associate, starszy negocjator w dziale powierzchni handlowych firmy Cushman & Wakefield.

- Każdy operator spożywczy podpisując umowę najmu dokładnie bada rynek, konkurencję i jej wpływ na jego przyszłe obroty w danej lokalizacji. Rosnący z roku na rok potencjał sklepów dyskontowych jak najbardziej jest brany pod uwagę przy takiej decyzji - tłumaczy Górski.

Ekspansja dyskontów wolnostojących nie musi przy tym uderzać w znaczący sposób w wyniki marketów spożywczych działających w centrum handlowym. - Markety spożywcze mają różne formaty skierowane do różnego spektrum klientów. Od najdroższych sklepów i marketów delikatesowych po dyskonty ściągające klientów niską ceną, ale mające zdecydowanie mniejszy asortyment produktów - mówi Tomasz Górski. - Z pewnością najmocniej konkurencję ze strony dyskontów odczuwają hipermarkety i supermarkety, a najmniej sklepy delikatesowe, które są skierowane do innego klienta - dodaje.

Jak zauważa ekspert Cushman & Wakefield, od kilku lat zauważalna jest tendencja do zmniejszania różnic pomiędzy różnymi formatami sklepów. - Sklepy delikatesowe mają także w ofercie marki własne sprzedawane pod własnym logo, co kilka lat temu było domeną dyskontów i hipermarketów, dyskonty natomiast zwiększyły znacznie asortyment produktów oraz poprawiły ich ekspozycję - tłumaczy.

Nie zmienia to faktu, że zarówno operatorzy spożywczy, jaki i zarządzający centrami czują presję ze strony innych formatów. - Sklep spożywczy stanowi jeden z najważniejszych, a w większości przypadków najważniejszy magnes każdego centrum handlowego. Markety spożywcze często same prowadzą kampanie marketingowe, gdyż często są to kampanie dla całej sieci w całym kraju. Zarządcy danej galerii często prowadzą ogólne kampanie przyciągające klientów do centrum, a więc także korzysta z tego wzmożonego ruchu – market spożywczy - wylicza Górski.

Jest to szczególnie istotne, bowiem dyskonty wolnostojace będą dalej rosły w siłę. - Rynek jest bardzo dynamiczny i ostatnie kilka lat pokazuje, że zmieniają się także sklepy dyskontowe. W przyszłości zajmą one jeszcze ważniejszą pozycję, zwłaszcza kosztem hipermarketów, których rozwój obecnie jest znikomy - podsumowuje Tomasz Górski.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA