PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Outlety zmieniają charakter

Outlety zmieniają charakter
Fot. Fotolia
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 17 sty 2019 15:37

Coraz większą rolę w przyciąganiu klientów do outletów ma rozbudowana sfera gastronomiczno-rozrywkowa – klienci chcą nie tylko w outlecie kupować, ale i przyjemnie spędzać w nim czas.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 17 sty 2019 15:37

Rosnąca popularność obiektów outletowych jest bezsporna i potwierdzają ją dane. Wprawdzie obecnie w Polsce działa tyko kilkanaście takich obiektów, a powierzchnia handlowa, jaką zajmują to tylko 2% całkowitej, nowoczesnej powierzchni han­dlowej w kraju, te liczby dynamicznie jednak rosną. W 2010 roku powierzchnia outletów nie przekraczała 100 tys. mkw., zatem w 7-8 lat wzrosła około 2,5-krotnie. W tym roku ich powierzchnia przekroczy 300 tys. mkw. Do niedawna duże polskie miasta outletu nie miały w ogóle, w niektórych był jeden. Teraz w promieniu 150 km (bo taki zasięg oddziaływania przypisuje się outletom) są zwykle 2 lub 3 do wyboru. Konkurencja wymusza jednak modyfikację ich charakterystyki, a funkcja wyprzedażowa jest coraz częściej łączona z tzw. formatem convenience i funkcją rozrywkową. Niskie ceny już nie wystarczają, potrzebna jest tzw. wartość dodana. Wymagania klientów stale ewoluują, chcą nie tylko kupować w dobrych cenach, ale też miło spędzać czas.

Do outletu także na obiad, film i siłownię

Dla Polaków coraz częściej ważniejsze jest samo przebywanie i spędzanie czasu w centrach handlowych niż kupowanie. Obiekt outlet to zupełnie inny format niż typowa galeria czy obiekt handlowy na przedmieściach.

- Pierwotnie outlety stawiały głównie na ofertę̨ modową. Nasze doświadczenia z kilku outletów, którymi zarządzamy w Polsce, plus wiedza o tym, jak działają najbardziej oblegane, nowoczesne znajdujące się pod naszą opieką outlety w Europie, skłoniła nas do budowy obiektu w Krakowie zgodnie z współczesnymi trendami, w nowej formule. Teraz drugim silnikiem napędzającym życie w outlecie jest część rozrywkowo-gastronomiczna. W powstającym Fashion Outlet Kraków tę rolę będą spełniały rozbudowana część restauracyjna, wielosalowe kino, siłownia i fitness, a także kręgielnia. Takie obiekty nie tylko przyciągają dodatkowych konsumentów, ale też budują miłą atmosferę związaną z dobrym jedzeniem czy rekreacyjnym spędzaniem czasu. To przekłada się na postrzeganie całego outletu i jego sukces. Obiekty bez strefy rozrywki muszą bezwzględnie zademonstrować inne mocne strony, aby wygrywać zainteresowanie konsumentów – mówi Dawid Rutkowski, Asset and Development Manager w PRÔM PEAKSIDE ROS Outlet Management Sp. z o.o., firmy odpowiedzialnej za realizację projektu.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.222.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
REKLAMA

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.