PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Outsourcing wspiera sprzedaż wielokanałową

  • Autor: Artur Wojtaszek, prezes zarządu Cursor, Grupa OEX
  • 15 gru 2014 11:27

Rozwój technologii i zmieniające się potrzeby zakupowe konsumentów powodują, że firmy chcąc skutecznie trafić ze swoją ofertą do grupy docelowej coraz częściej wykorzystują do tego różne kanały sprzedaży. Dostępne na rynku rozwiązania outsourcingowe pozwalają na dywersyfikację działań handlowych w krótkim czasie i bez ponoszenia dużych nakładów inwestycyjnych.

REKLAMA

Rosnąca popularność e-zakupów sprawia, że coraz większa ilość firm i sieci sklepów prowadzących sprzedaż w placówkach stacjonarnych decyduje się na uruchomienie internetowego kanału sprzedaży. Takie działania podejmują nawet nie kojarzące się dotychczas z handlem podmioty, np. dostawcy energii, muzea czy linie lotnicze. Jednocześnie coraz częściej słyszymy także o otwieraniu tradycyjnych punktów sprzedaży przez największe marki obecne dotychczas wyłącznie w internecie. Na taki krok zdecydowały się już m.in. Amazon, Google, a ostatnio także Zalando, które w listopadzie na 5 dni uruchomiło w Warszawie swój pop-up store.

Sprzedaż wielokanałowa to poszukiwanie optymalnych dróg dotarcia do klienta, często pozwala na zwiększenie zysków i uniknięcie strat, które mogą być spowodowane np. efektem ROPO, czyli poszukiwaniem informacji o produkcie w internecie, natomiast sfinalizowaniem zakupu w sklepie stacjonarnym. Dzisiejsi konsumenci sprawnie poruszają się pomiędzy różnymi kanałami i używają do tego coraz bardziej zaawansowanych narzędzi. Sprostanie tym wymaganiom to obecnie konieczność biznesowa rosnącej ilości firm.

Jak łatwo wejść na rynek e-commerce?

Rozwój nowego kanału dotarcia do klientów wymaga nie tylko inwestycji w jego stworzenie, ale także w późniejszą obsługę operacyjną i marketingową. Firmy wchodzące na rynek e-commerce stają przed wyzwaniem budowy takiego serwisu, który nie tylko będzie atrakcyjny od strony wizualnej, ale przede wszystkim użyteczny. Następnym krokiem jest pozyskanie użytkowników i przekonanie ich do dokonania transakcji. Już pozyskanym klientom należy zapewnić odpowiedni standard obsługi - łatwy sposób kontaktu, wygodny zakup, a następnie szybką i niedrogą dostawę.

Dostępna na rynku oferta usług biznesowych pozwala na oddelegowanie wszystkich tych procesów na zewnątrz. W takim modelu outsourcer może zbudować serwis internetowy, zadbać o dobór, opis i ekspozycję produktów oraz zapewnić działania z obszaru e-marketingu, logistyki i obsługi klienta. Firma zlecająca usługę zyskuje dostęp do wiedzy, zasobów i technologii, niezbędnych do realizacji sprzedaży internetowej z zachowaniem odpowiednich standardów jakościowych. Korzysta także z efektu skali, czyli niższych cen powierzchni magazynowej, przesyłek kurierskich czy poszczególnych operacji, np. kompletowania paczek czy obsługi infolinii.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA