PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Oxford Economics: Transformacja cyfrowa kluczowa dla przetrwania wielu firm

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 27 cze 2018 15:26

Oxford Economics: Transformacja cyfrowa kluczowa dla przetrwania wielu firm Fot. shutterstock

Instytut analityczny Oxford Economics przebadał ponad 2600 firm w 17 krajach pod kątem obecnych i planowanych inwestycji w nowe technologie. Okazuje się, że przedstawiciele branży handlowej są zdecydowanie bardziej zainteresowani ich wdrożeniem niż przedstawiciele innych sektorów gospodarki.

REKLAMA

Na przestrzeni najbliższych dwóch lat branża handlowa będzie inwestować w nowe technologie znacznie chętniej niż firmy z innych sektorów gospodarki – wynika z analiz Oxford Economics. Obecnie najwięcej środków firmy handlowe przeznaczają na rozwiązania mobilne, chmurę i analitykę biznesową, ale już za dwa lata priorytetem staną się inwestycje w Big Data.

Dwóch na trzech detalistów twierdzi, że transformacja cyfrowa jest obecnie kluczowa dla przetrwania ich organizacji, a 84 proc. pytanych jest zdania, że stanie się ona priorytetem w ciągu pięciu lat.

- To z jednej strony pozytywna, a z drugiej negatywna informacja. Choć trudno w to uwierzyć, dla niektórych firm handlowych może być już wtedy za późno na inwestycje w technologie. Dzisiaj Amazon przenosi całą swoją wiedzę i możliwości analizy danych o klientach z sieci do tradycyjnego handlu. To samo robi w Chinach Alibaba. Giganci mogą przejąć dużą część rynku, bo handel stacjonarny w dużej mierze jest dziś analogowy. Retailerzy wiedzą, co się sprzedaje, ale gdyby zapytać, dlaczego akurat to, nie będą znali odpowiedzi – zwraca uwagę Wojciech Stramski, CEO, Lab4Motion i dodaje: – Nie potrafią określić, ile dodatkowego towaru mogłoby się sprzedać, gdyby zapewnić odpowiedni poziom zaopatrzenia produktów w ich ofercie i mają problem z określeniem ścieżki zakupowej klientów. Przez to tracą pieniądze, za chwilę, jeśli się nie ucyfrowią, zaczną tracić udziały w rynku. Biznesy działające w kanale online już dawno się tego nauczyły – komentuje prezes Lab4Motion, firmy specjalizującej się w analizie ruchu klientów oraz rozpoznania towaru na półce z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Jak wynika z danych Oxford Economics, to zagrożenie dostrzega spora część branży. Sprzedawcy detaliczni inwestują w technologię, najczęściej w rozwiązania mobilne (73 proc.), chmurowe (63 proc.) i Big Data (60 proc.). Średnia dla retailu jest wyższa niż w przypadku innych branż.

Obecnie ponad połowa firm handlowych wdraża rozwiązania w zakresie Internetu Rzeczy a 38 proc.  inwestuje w bezpieczeństwo. Najmniej, bo 3 proc. ankietowanych inwestuje w sztuczną inteligencję i robotyzację (odpowiednio 3 proc.  i 2 proc.). To jednak szybko się zmieni. Choć na razie niewiele firm planuje inwestycje krótkoterminowe w uczenie maszynowe, wirtualną rzeczywistość czy aplikacje konwersacyjne, to jeśli entuzjazm większych sprzedawców jest wskazówką, narzędzia te staną się niebawem znacznie bardziej istotne dla całego sektora detalicznego. Już za dwa lata w rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję zainwestuje 19 proc. detalistów.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.