PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Padła bariera 10 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce

  • Autor: Propertynews.pl
  • 23 kwi 2014 16:44

Padła bariera 10 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce

W I kwartale 2014 roku do użytku oddano centra handlowe o łącznej powierzchni najmu 164 tys. mkw., tym samym całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wzrosły do poziomu ok. 10 mln mkw. - wynika z danych Colliers International.

REKLAMA

Największym spośród ukończonych w I kw. 2014 r. projektów jest Atrium Felicity (73 tys. mkw.) w Lublinie. Obiekt pozycjonowany jest jako regionalne centrum handlowe. W jego ofercie znajduje się hipermarket, sklepy z artykułami budowlanymi i elektronicznymi, szeroka oferta modowa oraz kino.

Wśród pozostałych obiektów oddanych do użytku w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku znajdują się również Galeria Amber w Kaliszu oraz Galeria Siedlce, stanowiąca przebudowę dawnej Galerii S. Są to obiekty średniej wielkości (odpowiednio 33,5 tys. mkw. i 34 tys. mkw.) z supermarketem i sklepami odzieżowymi znanych krajowych i międzynarodowych marek oraz ofertą rozrywki i rekreacji (kino, fitness, restauracje, kawiarnie). Mniejszym ukończonym projektem jest Era Park Handlowy zlokalizowany w Radomsku (8,5 tys. mkw).

Wraz z otwarciem ww. obiektów, na rynku pojawiło się blisko 380 nowych sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych wzbogacających ofertę handlowo-usługową poszczególnych lokalizacji.

Największe powierzchniowo nowe sklepy w Lublinie to Auchan, Leroy Merlin, Saturn, RTV Euro AGD, Smyk Megastore, H&M, C&A (pierwszy w mieście), Reserved i Zara; w Kaliszu: E. Leclerc, RTV Euro AGD, H&M, C&A, Reserved i Carry oraz Stokrotka; w Siedlcach: RTV Euro AGD, H&M, C&A, Reserved i Bershka. W Radomsku otworzyły się natomiast Lidl, Jysk, RTV Euro AGD, Deichmann, CCC, Rossmann, KIK, Martes Sport i Pepco.

W I kwartale tego roku odnotowano wejścia na polski rynek kilku nowych marek. Pierwszy regularny sklep w centrum handlowym Arkadia w Warszawie otworzyła hiszpańska sieć Desigual, prowadząca do tej pory w naszym kraju jedynie sklepy wyprzedażowe. Również w Arkadii swój debiut miał sklep sieci Adidas NEO z ofertą skierowaną do młodzieży.

W marcu firma Papag AG przejęła 24 sklepy sieci Praktiker w Polsce. Będą one nadal działać pod szyldem Praktiker.

W ośmiu największych aglomeracjach odnotowano spadek średniego współczynnika pustostanów z 3,4% do 3,3%, natomiast w dużych miastach (200-400 tys. mieszkańców) przekroczył on nieznacznie 5% (wobec 4,9% w I połowie 2013 r.).

Poziom pustostanów w analizowanych miastach jest bardzo zróżnicowany i zależny zarówno od aktualnego popytu, jak i jakości zasobów na danym rynku - powierzchnie niewynajęte występują najczęściej w starszych lub mniej popularnych centrach handlowych oraz w stosunkowo niedawno otwartych obiektach, w których wciąż trwa proces komercjalizacji.

  • 1
  • 2
  • Świdniczanin 2014-04-25 14:00:05
    Kino w Felicity, ha ha ha będzie moze za rok, nacieli wielu najemców, obiecywali kino 4D tylko nie powiedzieli w którym roku się otworzy, tak się robi marketing szkoda, ze tylko przed podpisaniem umowy najmu a potem najemcę ma się w głębokim poważaniu...


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA