PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Padnie przedświąteczny rekord. Polacy wydają więcej na zakupy

Padnie przedświąteczny rekord. Polacy wydają więcej na zakupy
Fot. shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 13 gru 2018 10:32

Badania konsumenckie Delloite wskazują, że w tym roku pobijemy kolejny rekord – statystycznie polska rodzina wyda na najbliższe święta 1170 zł, czyli o 6 proc. więcej niż w 2017 r. Wynika to przede wszystkim ze sprzyjających wskaźników gospodarczych – aż 34 proc. Polaków ocenia sytuację kraju pozytywnie, co plasuje nas na pierwszym miejscu w całej Europie.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 13 gru 2018 10:32

Na tle Europejczyków jesteśmy jednym z najbardziej rozrzutnych narodów – najczęściej na wydatki świąteczne przeznaczamy więcej niż planowaliśmy. Do coraz większych wydatków motywują nas wyższe zarobki i stabilna sytuacja gospodarcza. Najczęściej prezenty kupujemy na ostatnią chwilę, polujemy na promocje i wysokie rabaty.

Na prezenty i spotkania towarzyskie planujemy przeznaczyć więcej niż na przygotowanie świątecznego stołu (657 zł). Najbliższych obdarowujemy najczęściej książkami, kosmetykami oraz słodyczami, które kupujemy tuż przed Bożym Narodzeniem (27 proc. respondentów deklaruje, że zakupy świąteczne realizuje między 15 a 24 grudnia).

Niższe ceny największą przynętą

Ponad połowa konsumentów w Polsce przyznaje, że do większych wydatków niż zazwyczaj skłaniają ich promocje. To dobra prognoza dla obiektów handlowych, które w swojej ofercie mają strefę wyprzedażową.

- Statystyczny Polak na wydatki związane ze Świętami Bożego Narodzenia wydaje znaczną część miesięcznego wynagrodzenia. Nic dziwnego, że coraz większą uwagę zwracamy na to, aby produkty nabywać po obniżonych cenach i kupić więcej za mniejszą kwotę – komentuje Izabella Wiszniewska-Oraczewska, członek zarządu DNB Assets Holdco Sp. z.o.o.

Bogata oferta promocyjna, którą oferują centra outletowe jest szczególnie atrakcyjna w okresie przedświątecznym, kiedy aż 72 proc. Polaków musi zmierzyć się z wyższymi wydatkami. W centrach wyprzedażowych możemy zaopatrzyć się w upominki dla najbliższych jednocześnie nie uszczuplając znacznie budżetu świątecznego. Jednak w dobie e-commerce i czasach wysokiego nasycenia powierzchnią handlową klienci oczekują czegoś więcej. Chcą zaspokoić wszystkie potrzeby zakupowe w jednym miejscu, najlepiej w jak najniższych cenach.

- Rynek powierzchni handlowych jest coraz bardziej dojrzały i konkurencyjny. Odpowiedni dobór najemców jest niezbędny, aby z sukcesem zawalczyć o coraz bardziej wymagających klientów. Pracując nad naszym najnowszym projektem – Pomerania Outlet zwróciliśmy uwagę na to, że na Pomorzu mimo wysokiego nasycenia wciąż brakuje centrów outletowych. Poszliśmy jednak jeszcze krok dalej – postanowiliśmy zaoferować klientom obiekt typu mixed used, w którym oprócz strefy wyprzedażowej będą mogli skorzystać jeszcze z oferty rozrywkowej i sklepów typu convenience - Radosław Gadomski, Commercial Director BOIG Property Consulting

 

 

 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • Kamil 2018-12-22 19:56:42
    Ja oszczędzam na kurierach - tylko odbiór osobisty, ale w miejscach czynnych do późna (np. media expert czynne do 23), i nie pchanie się w godzinach szczytu do galerii handlowych
  • Pafnucy 2018-12-22 20:13:22
    dobry zwyczaj - nie bierz kuriera, a odbiór osobisty. Tym bardziej, że są sklepy (jak media expert) umożliwiające odbiór zamówień do 23
  • rebino 2018-12-22 20:50:32
    Ej, a jutro też do 23 można?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.20.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.