PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Payback: Zakaz handlu nie jest problemem dla Polaków. Niedziela najmniej popularnym dniem na zakupy

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 29 mar 2018 14:44

Payback: Zakaz handlu nie jest problemem dla Polaków. Niedziela najmniej popularnym dniem na zakupy fot. Pixabay

Za nami dwie niedziele z zakazem handlu. Od początku marca zakupy można robić jedynie w pierwszą i ostatnią niedzielę miesiąca. Czy nowe przepisy mocno skomplikowały Polakom życie? Z badania Payback Opinion Poll możemy wnioskować, że w niewielkim stopniu, ponieważ ponad połowa z nas najchętniej robi zakupy pierwszej potrzeby w sobotę, a w niedzielę i tak chodziliśmy na nie najrzadziej. Niemniej jednak część z nas będzie musiała zmienić swoje przyzwyczajenia.

REKLAMA

Niedzielne zakupy to bardziej jedna z form spędzania wolnego czasu niż konieczność. Sklepy tego dnia odwiedza jedynie 23 proc. ankietowanych, co stanowi najmniejszy procent wskazań w porównaniu do innych dni tygodnia. Najwięcej osób kupuje produkty pierwszej potrzeby w sobotę (54 proc.) oraz w piątek (49 proc.) i wcale nie potrzebuje robić przy tym dużych zapasów. 42 proc. uczestników badania Payback przyznało, że na bieżąco uzupełnia braki podczas codziennych zakupów, a 39 proc. robi to 2 razy w tygodniu. Raz w tygodniu na zakupy chodzi 15 proc. ankietowanych, rzadziej jedynie 4 proc.

Czy możemy zatem uznać, że nowe przepisy nie dezorganizują nam weekendowych planów? Okazuje się, że zdania na ten temat są podzielone. 38 proc. respondentów twierdzi, że brak możliwości zrobienia zakupów w niedzielę nie jest dla nich utrudnieniem – odwiedzą sklepy innego dnia tygodnia. Jednak bardzo podobny odsetek badanych (37 proc.) dostrzega w tym problem. Tłumaczą to m.in. przyzwyczajeniem (15 proc.), często też niedziela jest jedynym dniem, kiedy mogą spokojnie wybrać się na zakupy z rodziną (10 proc.).

– Pomimo, że niedziela wypadła najgorzej jako dzień przeznaczony na zakupy, nie ma wątpliwości, że dla części Polaków zakaz handlu w wybrane niedziele jest problematyczny. Aby zminimalizować ten dyskomfort, niektóre sieci i centra handlowe zdecydowały się na wydłużenie godzin pracy i otwarcie większej liczby kas do obsługi klientów w piątki i soboty poprzedzające niehandlowe niedziele – komentuje Tomasz Głos, Classic Business Director w Payback Polska.

Co jeśli jednak okaże się, że czegoś nam zabrakło i koniecznie musimy kupić to w niedzielę? Warto pamiętać, że niedzielny zakaz handlu nie dotyczy małych sklepów, jeśli tego dnia za ladą stanie właściciel, a także stacji paliw czy sklepów na dworcach kolejowych. Polacy deklarują, że w razie nagłej potrzeby zrobią zakupy w miejscu, do którego będzie im najbliżej (36 proc.), co czwarta z zapytanych osób wybierze małe sklepy, a 11 proc. uda się na stację paliw.

Jeśli nie zakupy, to jakie plany na niedzielę?

Uczestnicy badania Payback zapytani, na co poświęcą swój wolny czas w zamian za niedzielne zakupy, odpowiadali, że najchętniej spędzą ten dzień z rodziną i przyjaciółmi (43 proc.). Co piąta osoba planuje spacery lub wycieczki, a 5 proc. respondentów – wyjścia do kina, muzeum lub teatru. Tylko 3 proc. zamierza chodzić do restauracji lub kawiarni.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.