PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Personalizacja zamówień przyciąga klientów spożywczych sklepów internetowych

  • Autor: propertynews.pl
  • 17 cze 2015 11:21

Według danych GUS, 59 proc. internautów odwiedza sklepy internetowe, których jest dziś w Polsce około 20 tysięcy i liczba ta stale rośnie. Trendem, który ostatnio coraz wyraźniej przenika do branży żywieniowej jest personalizacja zamówień.

REKLAMA

Zdaniem Dawida Urbańczyka, eksperta programu Trusted Trader, motorem tego trendu jest fakt, że sklepy internetowe mogą pozyskiwać i gromadzić szczegółowe dane o swoich klientach. – Ci, którzy potrafią odpowiednio wykorzystać tego typu dane będą wygrywać, zwiększać sprzedaż i zdobywać nowych klientów. Właśnie dlatego w tej chwili tak mocno rozwija się obszar usług polegających na dostosowaniu oferty do potrzeb pojedynczych osób – mówi Dawid Urbańczyk.

Powoli standardem stają się sklepy internetowe, które zapamiętują listę zakupów, dzięki której przy kolejnym logowaniu możemy łatwo kupić kolejny raz to, co już kiedyś wybraliśmy. Wykorzystanie takiego rozwiązania okazuje się szczególnie przydatne w branży żywieniowej, która wciąż jeszcze kojarzona jest przede wszystkim ze sklepami stacjonarnymi.

W sieci można kupić nie tylko świeże pieczywo, czy mięso, a więc łatwo psujące się produkty, ale nawet samodzielnie skomponować składniki dania, które trafi na nasz stół. Przykładem może być serwis Mixit.pl, od roku działający także w Polsce, w którym kupujący może on-line dobrać skład i ilość składników swojej idealnej porcji musli.

Internetowe sklepy spożywcze „podpatrując” inne branże zaczynają korzystać z rozwiązania przypominającego „showrooming” kojarzony dotychczas głównie z branżą odzieżową. Wiele z nich proponuje niezdecydowanym próbki - niewielkie pakiety kilku rodzajów produktów. Dzięki nim szybko można zapoznać się z pełną ofertą i wybrać to, co najbardziej nam odpowiada.

Personalizacja, która najmocniej rozwija się w sprzedaży przez internet sprawia, że także handel stacjonarny chcąc utrzymać swoją pozycję szuka nowych metod na poznawanie swoich klientów i „dopieszczanie” ich indywidualnym podejściem. Podpowiedź, w jakim kierunku zmierzają zakupy stacjonarne podpowiadają sami klienci, którzy już dziś oglądają asortyment w zwykłym sklepie, a kupują przez internet.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA