PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Piąta Aleja straciła po 11 latach pozycję najdroższej ulicy handlowej świata

  • Autor: Propertynews.pl
  • 14 lis 2012 10:03

Piąta Aleja straciła po 11 latach pozycję najdroższej ulicy handlowej świata

Nowojorska Piąta Aleja po 11 latach straciła pozycję najdroższej ulicy handlowej świata. W rankingu firmy Cushman&Wakefield" wyprzedziła ją Causeway Bay z Hongkongu z rocznym czynszem za 1 mkw. sklepu na poziomie 22,3 tys. euro. Tylko w ostatnim roku wzrósł on o 34,9 proc.

REKLAMA

Za 1 mkw. sklepu na Piątej Alei trzeba zapłacić rocznie 21,2 tys. mkw. (wzrost czynszu o 11,1 proc.). Największy skok w rankingu w pierwszej dziesiątce (z piątego na trzecie miejsce) jest udziałem Pól Elizejskich w Paryżu, gdzie czynsze wzrosły do blisko 9,6 tys. euro za mkw./rok. Na czwartym miejscu znalazła się Ginza w Tokio ze stawkami czynszowymi na poziomie 8,9 tys. euro/mkw./rok.

Najdroższą ulicą handlową w Polsce jest Nowy Świat w Warszawie. Z czynszem na poziomie 1,02 tys. euro/mkw./rok ulica uplasowała się na 43. miejscu wśród 62 lokalizacji objętych rankingiem. Na kolejnych pozycjach znalazłay się: ul. Floriańska w Krakowie, ul. Chmielna w Warszawie, ul. Marszałkowska w Warszawie i ul. Półwiejska w Poznaniu.

- Pomimo osłabienia koniunktury gospodarczej w Europie, główne ulice handlowe wciąż przyciągają najemców, pustostany należą do rzadkości, a poziom czynszów jest stabilny. Skład najemców przy głównych ulicach handlowych w Polsce jest jednak niejednorodny. Obserwujemy znaczną wymianę najemców, świadczącą o niedojrzałości tego segmentu rynku nieruchomości w naszym kraju. Główną grupą najemców zainteresowaną lokalizacjami przy głównych ulicach handlowych są firmy z sektora gastronomicznego (kawiarnie, restauracje), sektora „zdrowie i uroda" oraz sektora finansowego. Barierą ekspansji dla firm odzieżowych w tych lokalizacjach jest ograniczona ilość powierzchni odpowiedniej wielkości o dobrym standardzie - komentuje Katarzyna Michnikowska, starszy konsultant z działu Wycen i Doradztwa firmy Cushman & Wakefield.

Zobacz cały raport Cushman&Wakefield: Główne ulice handlowe na świecie

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA