PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Pieniądze w portfelu są passe? Nic bardziej mylnego. Smart klienci mają gotówkę

Pieniądze w portfelu są passe? Nic bardziej mylnego. Smart klienci mają gotówkę
Michał Strzyczkowski, Prezes Diebold Nixdorf
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 30 maj 2019 10:26

Przyszłość handlu, to innowacyjne rozwiązania zastosowane w sklepach i powiązane ze światem cyfrowym, jednak to człowiek podejmuje decyzje zakupowe, a to oznacza, że gotówka nadal jest w cenie. Sieci handlowe i banki stoją dziś przed ważnym wyzwaniem: z jednej strony ciągłego rozwoju narzędzi wspierających e-handel oraz płatności bezgotówkowych, a z drugiej - zwiększenia efektywności kompleksowego zarządzania procesami gotówkowymi. Bo realny pieniądz też można cyfrowo usprawnić i znaleźć realne oszczędności.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 30 maj 2019 10:26

Jak bardzo by futurolodzy nie starali się udowodnić, że gotówka jest passe i za chwilę zniknie, tak bardzo ona wciąż ma się dobrze. Tak, wachlarz metod płatności w ostatnich latach zdecydowanie się rozrósł, co otworzyło przed firmami oraz konsumentami nowe możliwości i zmieniło rynkowy krajobraz. Wg raportu NBP płatności bezgotówkowe w Polsce w 2017 r. przewyższyły wartościowo gotówkowe (60/40), ale wciąż częściej płaciliśmy materialnym pieniądzem, tylko niższe kwoty. Jak wynika z badania Santander Consumer Bank „Polaków portfel własny - kochamy okazje”, np. na stacjach benzynowych 45% klientów płaci kartami, co oznacza wciąż wysoki odsetek płatności gotówkowych. Jednocześnie od lat obserwujemy rosnącą wartość gotówki w obiegu - na koniec 2017 r. było jej więcej niż rok wcześniej o ponad 11 mld zł.

- Ostatnie miesiące pokazały też, że nawet tacy giganci, jak Amazon, nie doceniają przywiązania konsumentów do tradycyjnych form płatności. W dziesięciu testowych sklepach Amazon Go, z założenia bezgotówkowych i bezobsługowych, w Stanach Zjednoczonych, koncern uległ rzeczywistości i wprowadził możliwość płacenia banknotami i bilonem. To zdarzenie jest wyraźnym sygnałem dla sieci handlowych, że klienci chcą korzystać z gotówki, a zatem sieci handlowe powinny rozważyć wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań optymalizujących zarządzanie jej przepływem ze sklepu do banku, z korzyścią dla płynności finansowej - mówi Michał Strzyczkowski, Prezes Diebold Nixdorf.

Rosnące oczekiwania i poszukiwanie oszczędności da się pogodzić

- W procesie zarządzania gotówką mamy do czynienia ze sprzecznymi, wydawałoby się, potrzebami. Klient oczekuje od sprzedawcy wysokiej jakości obsługi, dostępności produktu i wygody w wyborze form płatności - chce tego, co nazywamy pozytywnym doświadczeniem zakupowym. Sprzedawca, czy też właściciel firmy handlowej, potrzebuje, aby gotówka z kasy sklepowej znalazła się jak najszybciej na koncie bankowym, gotowa do dalszego obrotu. Jednocześnie firma stara się ograniczać koszty. A wciąż w wielu sieciach handlowych, stacjach benzynowych czy innych firmach, gotówka ma dość długą drogę z kasy na konto - mówi Tomasz Rokita, Członek Zarządu Diebold Nixdorf odpowiadający za sektor bankowy.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.233.6
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.