PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Pierwsze beacony w poznańskim centum handlowym

  • Autor: propertynews.pl
  • 29 kwi 2015 11:40

Pierwsze beacony w poznańskim centum handlowym

W drugiej połowie kwietnia outlet Factory Poznań jako pierwszy obiekt handlowy w Polsce wspólnie z aplikacją mobilną Qpony wykorzystał cyfrową technologię beaconów do promocji trzech salonów, Reserved, Puma, Home&Cook i samej marki Factory.

REKLAMA

Zasada działania beaconów jest prosta. Klient, który znajduje się w pobliżu wybranego punktu, i posiada mobilną aplikację jest identyfikawany przez beacona. Następnie w zależności od miejsca w którym się znajduje otrzymuje personalizowaną informację. Może to być tekst, zdjęcie, wskazówka nawigacyjna, lub kupon rabatowy. Giganci jak Walmart czy sklepy Lord and Taylor od dwóch lat testowo, a później szerzej, wdrażają beacony jako dodatkowy element komunikacji. 

Klientów Factory Poznań, przechodzących obok salonów Reserved, Puma, Home&Cook, beacon informował o możliwości skorzystania ze specjalnego  rabatu.  Dodatkowo, zadowolony klient mógł podzielić się swoim doświadczeniem z kimś bliskim, wysyłając mu unikalną zniżkę.- Wykorzystano 95 proc. przewidzianych kuponów. Aż 78proc. osób zdecydowało się na podzielnie się swoim shopping experience z bliskimi. Kluczowe dla działania systemu, było założenie o niespamowaniu smartfonów klientów. Osoba, która odwiedziła sklep po otrzymaniu notyfikacji z jednego beacona nie otrzymywała więcej tego typu powiadomień. Takie zaprojektowanie akcji umożliwiło wywołanie efektu WOW, a także skłoniło do pokonania bariery jaką ciągle jest uruchomienie bluetooth w telefonie klienta - komentuje Renata Narożyńska z Qpony.pl odpowiedzialna za scenariusz akcji.  

Jednocześnie korzystając z geolokalizacji do użytkownika aplikacji Qpony, który znajdował się w promieniu 10 km od centrum Factory trafiała informacja o kuponach dostępnych w całym centrum w ramach szerszej akcji prosprzedażowej.

W ciągu  dwóch tygodni kwietnia wysłano 28 000 wiadomości kierujących do oferty Factory Poznań. Zniżki przygotowane przez placówkę miały ponad 10 181 wyświetleń. Factory Poznań odwiedziło 10 000 klientów z działającą aplikacją – to kilka razy więcej niż wynosiły wstępne estymacje.

- Beacony to innowacyjne rozwiązanie,  które szuka cały czas swojego miejsca w branży retail. Żeby służyło jakie docelowe narzędzie komunikacji z klientami centrum musi przechodzić fazę testów i prób. Tak traktujemy obecny etap. Wyniki są bardzo dobre. – mówi Marta Kocik – Regional Marketing Manager Neinver.

Z aplikacji Qpony, która sama podpowiada klientom, gdzie i jakie promocje mogą znaleźć w swoim bezpośrednim sąsiedztwie, korzysta miesięcznie już ponad 260 tysięcy osób w Polsce.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA