PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Pierwsze beacony w poznańskim centum handlowym

  • Autor: propertynews.pl
  • 29 kwi 2015 11:40

Pierwsze beacony w poznańskim centum handlowym

W drugiej połowie kwietnia outlet Factory Poznań jako pierwszy obiekt handlowy w Polsce wspólnie z aplikacją mobilną Qpony wykorzystał cyfrową technologię beaconów do promocji trzech salonów, Reserved, Puma, Home&Cook i samej marki Factory.

REKLAMA

Zasada działania beaconów jest prosta. Klient, który znajduje się w pobliżu wybranego punktu, i posiada mobilną aplikację jest identyfikawany przez beacona. Następnie w zależności od miejsca w którym się znajduje otrzymuje personalizowaną informację. Może to być tekst, zdjęcie, wskazówka nawigacyjna, lub kupon rabatowy. Giganci jak Walmart czy sklepy Lord and Taylor od dwóch lat testowo, a później szerzej, wdrażają beacony jako dodatkowy element komunikacji. 

Klientów Factory Poznań, przechodzących obok salonów Reserved, Puma, Home&Cook, beacon informował o możliwości skorzystania ze specjalnego  rabatu.  Dodatkowo, zadowolony klient mógł podzielić się swoim doświadczeniem z kimś bliskim, wysyłając mu unikalną zniżkę.- Wykorzystano 95 proc. przewidzianych kuponów. Aż 78proc. osób zdecydowało się na podzielnie się swoim shopping experience z bliskimi. Kluczowe dla działania systemu, było założenie o niespamowaniu smartfonów klientów. Osoba, która odwiedziła sklep po otrzymaniu notyfikacji z jednego beacona nie otrzymywała więcej tego typu powiadomień. Takie zaprojektowanie akcji umożliwiło wywołanie efektu WOW, a także skłoniło do pokonania bariery jaką ciągle jest uruchomienie bluetooth w telefonie klienta - komentuje Renata Narożyńska z Qpony.pl odpowiedzialna za scenariusz akcji.  

Jednocześnie korzystając z geolokalizacji do użytkownika aplikacji Qpony, który znajdował się w promieniu 10 km od centrum Factory trafiała informacja o kuponach dostępnych w całym centrum w ramach szerszej akcji prosprzedażowej.

W ciągu  dwóch tygodni kwietnia wysłano 28 000 wiadomości kierujących do oferty Factory Poznań. Zniżki przygotowane przez placówkę miały ponad 10 181 wyświetleń. Factory Poznań odwiedziło 10 000 klientów z działającą aplikacją – to kilka razy więcej niż wynosiły wstępne estymacje.

- Beacony to innowacyjne rozwiązanie,  które szuka cały czas swojego miejsca w branży retail. Żeby służyło jakie docelowe narzędzie komunikacji z klientami centrum musi przechodzić fazę testów i prób. Tak traktujemy obecny etap. Wyniki są bardzo dobre. – mówi Marta Kocik – Regional Marketing Manager Neinver.

Z aplikacji Qpony, która sama podpowiada klientom, gdzie i jakie promocje mogą znaleźć w swoim bezpośrednim sąsiedztwie, korzysta miesięcznie już ponad 260 tysięcy osób w Polsce.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA