PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Piotr i Paweł chce rozwinąć sieć sklepów franczyzowych

  • www.portalspozywczy.pl
  • 08 kwi 2014 08:09

Sieć Piotr i Paweł już od kilku lat doskonali system franczyzowy, który pozwoliłby na przyspieszenie rozwoju firmy. W tym roku nastąpi przełom, bo firma chce uruchomić 10 placówek partnerskich na 20 sklepów, które planuje otworzyć w 2014 r. W perspektywie kilku lat poznański operator chce otwierać powyżej 20 placówek partnerskich rocznie.

REKLAMA

Obecnie na 102 sklepy poznańskiej sieci supermarketów Piotr i Paweł 44 to placówki franczyzowe, a 58 to placówki "własne". - Muszę zaznaczyć, że w zasadzie wszystkie sklepy naszej sieci działają na zasadach franczyzy, różnica jest taka, że część z nich działa w ramach spółek, których właścicielem jest organizator sieci, a część w ramach spółek zewnętrznych. Nasza strategia zakłada, że wkrótce połowę naszych sklepów będą stanowić placówki działające na zasadach klasycznej franczyzy zewnętrznej - mówi Jacek Jankowiak, starszy specjalista ds. franczyzy sieci Piotr i Paweł.

Tomasz Jędrzejczak, zastępca dyrektora departamentu franchisingu sieci Piotr i Paweł, dodaje: - Zarząd naszej firmy mocno stawia na rozwój sieci poprzez system franczyzowy. Jest to bardzo istotny element strategii naszej firmy. Franczyza pozwoli nam na rozwój sieci, zwiększy siłę marki i skalę naszej działalności.

Dotychczas, to sieć Piotr i Paweł uruchamiała sklepy "własne", aby następnie przekazać je franczyzobiorcom, np. kierownikom sklepów, którzy wcześniej nimi zarządzali. Od 2013 roku, firma wyszła z nową ofertą franczyzową do przedsiębiorców, którzy prowadzą już własne sklepy.

- Od ponad roku proponujemy niezależnym detalistom, którzy już prowadzą swój sklep możliwość przejścia pod szyld Piotra i Pawła. Współpraca z przedsiębiorcami, którzy mają doświadczenie w prowadzeniu biznesu handlowego pozwala nam na otwieranie sklepów także w mniejszych miastach. Dzielimy się z nimi doświadczeniami, oni również wnoszą wiele elementów w rozwój naszej sieci. Idealna powierzchnia pod nasz sklep to 600-1000 mkw., pozwala ona zachować różnorodność asortymentu, z którego słyną nasze sklepy - wyjaśnia Tomasz Jędrzejczak.

Na rynku trudno znaleźć idealne dla nas sklepy o powierzchni ok. 1000 mkw., będziemy więc otwierać większe i mniejsze sklepy. Już teraz mamy w portfolio sklepy od 150 do 1700 mkw. powierzchni - tłumaczy Jacek Jankowiak. I dodaje: - Nasz nowy model franczyzowy pozwala nam na większą elastyczność. Współpraca ze sklepami, które już działają pozwala nam na znalezienie dobrych lokalizacji

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA