PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Piotr i Paweł chce rozwinąć sieć sklepów franczyzowych

  • www.portalspozywczy.pl
  • 08 kwi 2014 08:09

Sieć Piotr i Paweł już od kilku lat doskonali system franczyzowy, który pozwoliłby na przyspieszenie rozwoju firmy. W tym roku nastąpi przełom, bo firma chce uruchomić 10 placówek partnerskich na 20 sklepów, które planuje otworzyć w 2014 r. W perspektywie kilku lat poznański operator chce otwierać powyżej 20 placówek partnerskich rocznie.

REKLAMA

Obecnie na 102 sklepy poznańskiej sieci supermarketów Piotr i Paweł 44 to placówki franczyzowe, a 58 to placówki "własne". - Muszę zaznaczyć, że w zasadzie wszystkie sklepy naszej sieci działają na zasadach franczyzy, różnica jest taka, że część z nich działa w ramach spółek, których właścicielem jest organizator sieci, a część w ramach spółek zewnętrznych. Nasza strategia zakłada, że wkrótce połowę naszych sklepów będą stanowić placówki działające na zasadach klasycznej franczyzy zewnętrznej - mówi Jacek Jankowiak, starszy specjalista ds. franczyzy sieci Piotr i Paweł.

Tomasz Jędrzejczak, zastępca dyrektora departamentu franchisingu sieci Piotr i Paweł, dodaje: - Zarząd naszej firmy mocno stawia na rozwój sieci poprzez system franczyzowy. Jest to bardzo istotny element strategii naszej firmy. Franczyza pozwoli nam na rozwój sieci, zwiększy siłę marki i skalę naszej działalności.

Dotychczas, to sieć Piotr i Paweł uruchamiała sklepy "własne", aby następnie przekazać je franczyzobiorcom, np. kierownikom sklepów, którzy wcześniej nimi zarządzali. Od 2013 roku, firma wyszła z nową ofertą franczyzową do przedsiębiorców, którzy prowadzą już własne sklepy.

- Od ponad roku proponujemy niezależnym detalistom, którzy już prowadzą swój sklep możliwość przejścia pod szyld Piotra i Pawła. Współpraca z przedsiębiorcami, którzy mają doświadczenie w prowadzeniu biznesu handlowego pozwala nam na otwieranie sklepów także w mniejszych miastach. Dzielimy się z nimi doświadczeniami, oni również wnoszą wiele elementów w rozwój naszej sieci. Idealna powierzchnia pod nasz sklep to 600-1000 mkw., pozwala ona zachować różnorodność asortymentu, z którego słyną nasze sklepy - wyjaśnia Tomasz Jędrzejczak.

Na rynku trudno znaleźć idealne dla nas sklepy o powierzchni ok. 1000 mkw., będziemy więc otwierać większe i mniejsze sklepy. Już teraz mamy w portfolio sklepy od 150 do 1700 mkw. powierzchni - tłumaczy Jacek Jankowiak. I dodaje: - Nasz nowy model franczyzowy pozwala nam na większą elastyczność. Współpraca ze sklepami, które już działają pozwala nam na znalezienie dobrych lokalizacji


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA