PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Piotr i Paweł liczy, że obroty sieci w 2012 r. przekroczą 1,9 mld zł

  • www.portalspozywczy.pl
  • 27 wrz 2012 16:11

Piotr i Paweł liczy, że obroty sieci w 2012 r. przekroczą 1,9 mld zł

W 2011 r. poznańska sieć Piotr i Paweł zanotowała przychody na poziomie ok. 1,7 mld zł. Jak dowiedział się serwis www.portalspozywczy.pl w tym roku firma może poprawić swoje wyniki o ponad 200 mln zł.

REKLAMA

- W I połowie 2012 r. dynamika naszych obrotów wyniosła 11 proc. Z danych za sierpień wynika, że nasze wyniki były na podobnym poziomie. Oczywiście, musimy wziąć pod uwagę pogarszającą się sytuację gospodarczą, a także zaostrzającą się konkurencję wśród sieci handlowych, mam jednak nadzieję, że w 2012 r. zanotujemy r/r min. 10 proc. wzrost obrotów. Moim daniem mogą one przekroczyć w tym roku ponad 1,9 mld zł - mówi Piotr Woś, prezes sieci Piotr i Paweł.

- Chcemy się rozwijać na poziomie przynajmniej kilkunastu procent rocznie. W obecnej sytuacji to wydaje się bardzo dobrym wynikiem - dodaje prezes Woś. Firma rośnie dzięki nowym otwarciom, ale także wzrostowi sprzedaży w już działających sklepach.

Piotr Woś, pytany jak na wyniki jego sieci, a także innych firm handlowych działających na polskim rynku może wpłynąć zapowiadane przez ekonomistów istotne pogorszenie koniunktury gospodarczej w II połowie 2012 r. i I połowie 2013, stwierdził, że istotne problemy mogą mieć najmniejsze podmioty, działające na rynku, a także te sieci, które nie potrafiły dostosować strategii do obecnej sytuacji.

- Wszystkie firmy, które w ciągu ostatnich lat przygotowały się tak jak my, do kryzysu nie powinny się obawiać. Od pewnego czasu nasza sieć bardzo mocno rozwija produkty pod marką własną (sieć ma ich w ofercie ponad 250 - red.), które są tańsze od swoich markowych odpowiedników, ale nie odbiegają od nich jakością. Planujemy także duże akcje marketingowe, które będą wsparciem dla naszej sprzedaży - mówi Piotr Woś.

Jednocześnie dodał, że nadchodzące spowolnienie gospodarcze jest także szansą dla części firm, które wykorzystując sytuację mogą zdobyć silną pozycję na rynku. - Uważam, że obecna sytuacja to dla nas szansa na umocnienie naszej pozycji na rynku handlowym. W dodatku, jeśli założymy, że rok 2013 będzie czasem najtrudniejszym, to później można się spodziewać odbicia w gospodarce, i wzrostu konsumpcji - tłumaczy Piotr Woś.

Poznańska sieć Piotr i Paweł zarządza obecnie siecią ok. 90 sklepów, z czego wiekszość działa w największych aglomeracjach i miastach średniej wielkości.

 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA