PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Piotr i Paweł podwoi dynamikę rozwoju sieci

  • Autor: ŁS, portalspozywczy.pl
  • 25 lip 2011 09:26

Piotr i Paweł podwoi dynamikę rozwoju sieci

Sieć supermarketów delikatesowych Piotr i Paweł w tym roku otworzy 7 placówek, co w porównaniu z 10 sklepami w zeszłym roku jest pewnym spadkiem, ale jak zapowiada Piotr Woś, prezes zarządu sieci, od przyszłego roku jego firma wróci do liczby ok. 15 otwarć rocznie. - Oznacza to, że w porównaniu z tym rokiem podwoimy naszą dynamikę rozwoju - mówi Woś.

REKLAMA

Co miało wpływ na taką ostrożność z nowymi otwarciami w tym roku?

Złożyło się na to wiele elementów. Połowę z blisko 80 naszych sklepów otworzyliśmy w ciągu ostatnich trzech lat. To oznaczało bardzo wysoki przyrost liczby placówek w krótkim czasie. Naszym celem jest ich pełna rentowność. Z drugiej strony nie chcemy w ilości otwarć zatracić naszej jakości. Dlatego ten rok przeznaczyliśmy na działania mające ugruntować jakość tych sklepów. W tym roku wprowadzamy zintegrowany system informatyczny, który ma usprawnić nasze działania, podnieść efektywność i zmniejszyć koszty. Jest to element istotny z punktu widzenia naszego dalszego rozwoju jakościowego. Ten rok przeznaczyliśmy na rozwój jakościowy. W przyszłym roku wracamy do zwiększania dynamiki otwarć.

Jak wyglądają plany rozwoju sieci w centrach i galeriach handlowych w perspektywie 2-3 kolejnych lat?

Umowy najmu w galeriach handlowych to perspektywa dwóch najbliższych lat. Przy czym ten drugi rok jest zwykle w trakcie realizacji i negocjacji z właścicielami galerii handlowych. 2013 r. jest dopiero przed nami, oczywiście wiele umów wchodzi w ten okres, ale lista lokalizacji, które będziemy w stanie wtedy pozyskać jest ciągle otwarta.

Jak wygląda obecnie sytuacja na rynku centrów handlowych?

Rynek jest inny niż 3 lata temu, gdy mieliśmy czas koniunktury na rynku deweloperskim. To obecnie rynek najemcy. Jednocześnie o wiele mocniej rozwijają się lokalizacje samodzielne niż galerie handlowe. W miastach, w których chcemy się rozwijać, czyli mających powyżej 100 tys. mieszkańców pozyskujemy raczej lokalizacje wolno stojące, samodzielne lub w małych galeriach handlowych. Szczególnie, że w dużych miastach powstaje już niewiele dużych centrów handlowych, dobrym przykładem jest Warszawa.

Mówi się jednak, że potencjał na nowe, duże obiekty ciągle jest?

Jednak zanim cokolwiek powstanie minie dużo czasu.

W przeciwieństwie do powierzchni handlowych, szybko szczególnie w większych miastach powstają nowe osiedla mieszkaniowe. Czy to ciekawe lokalizacje dla Piotra i Pawła?

Nowopowstające osiedla to dla nas najbardziej pożądane lokalizacje, szczególnie te, w których można wkomponować obiekt handlowy z parkingiem dla klientów. Klient chce robić zakupy obok domu. W dodatku są to lokalizacje, które obecnie najszybciej się rozwijają.

Jaka część obiektów Piotra i Pawła będzie powstawać w galeriach a jaka w samodzielnych lokalizacjach, np. na osiedlach?

W naszym przypadku 2/3 naszych sklepów powstawało w niewielkich galeriach handlowych i niezależnych lokalizacjach. I tak będzie nadal. 15-30 proc. będzie otwieranych w większych centrach handlowych.

Jak wykorzystali Państwo czas kryzysu, gdy inni operatorzy, np. Bomi, czy Alma zwalniali część lokalizacji? Ile z nich przejął Piotr i Paweł?

W tamtym czasie znacznie poprawiły się warunki najmu. Pozyskaliśmy przynajmniej kilkanaście lokalizacji na bardziej atrakcyjnych warunkach niż te, które były pozyskiwane 3-4 lata temu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA