PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Po II kwartale br. nastroje konsumenckie idą w górę

  • Autor: PAP
  • 31 lip 2014 14:52

W drugim kwartale tego roku nastąpił wzrost optymizmu polskich konsumentów. Z -7 do -6 wzrosła w II kwartale br. wartość mBank Indeksu Nastrojów Konsumenckich Polaków, opracowywanego co 3 miesiące na zlecenie mBanku.

REKLAMA

mBank Indeks Nastrojów Konsumenckich w II kw. wyniósł minus 6 wobec minus 7 w I kw. - wynika z sondażu Homo Homini, na zlecenie mBanku.

"Lipcowy odczyt indeksu mBanku, prezentujący nastroje Polaków po II kwartale 2014 r., wskazuje na nieznaczny wzrost optymizmu wśród rodaków" - napisano w czwartkowym komunikacie.

SYTUACJA GOSPODARCZA

Wskaźnik przewidywań dotyczących sytuacji gospodarczej w najbliższych 3 miesiącach wzrósł z minus 19 do minus 17, a odsetek osób patrzących w przyszłość optymistycznie wzrósł z 11,9 proc. do 13,1 proc.

"Spośród trzech badanych obszarów, to w ocenie sytuacji gospodarczej Polacy wykazują się największym pesymizmem: 56,6 proc. respondentów twierdzi, że sytuacja się nie zmieni, 30,3 proc. jest przekonanych, że ulegnie pogorszeniu" - napisano w komunikacie.

SYTUACJA NA RYNKU PRACY

Indeks oczekiwań odnośnie sytuacji na rynku pracy spadł w lipcu do minus 2 z minus 1 w kwietniowym badaniu.

"Aż 23,6 proc. Polaków wierzy w poprawę w tym obszarze, a 44 proc. jest przekonanych, że pozostanie ona bez zmian" - napisano w raporcie.

SYTUACJA GOSPODARSTW DOMOWYCH

Z największym optymizmem Polacy patrzą na przyszłą sytuację swoich gospodarstw domowych. Wartość tego wskaźnika wzrosła z -1 do 1, jako jedyna z trzech składowych mWskaźnika wskazując na pozytywne nastroje.

"Zdecydowana większość badanych (68,8 proc.) sądzi, że sytuacja ich gospodarstwa domowego nie ulegnie zmianie, ale odsetek optymistów wzrósł do 16,3 proc." - napisano.

mWskaźnik bada różnicę między pozytywnymi i negatywnymi ocenami sytuacji gospodarczej, sytuacji na rynku pracy oraz sytuacji gospodarstw domowych. Wskaźnik może przyjmować wartości od -100 do 100.

Badanie zostało przeprowadzone w lipcu na zlecenie mBanku przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych Homo Homini na reprezentatywnej grupie 1600 osób deklarujących posiadanie konta bankowego.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA