PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Po nietypowym kwietniu sprzedaż znowu rośnie

  • Autor: PAP
  • 21 cze 2018 14:16

Po nietypowym kwietniu sprzedaż znowu rośnie fot. Pixabay

Maj był lepszy od kwietnia, kiedy w porównaniu z marcem sprzedaż detaliczna spadła o 5,9 proc. Ale w kwietniu, mieliśmy aż cztery niedziele niepracujące - wskazał ekspert Konfederacji Lewiatan Zbigniew Maciąg w komentarzu do danych GUS nt. dynamiki sprzedaży detalicznej w maju br.

REKLAMA

Główny Urząd Statystyczny poinformował w czwartek, że sprzedaż detaliczna - liczona w cenach stałych - w maju tego roku była wyższa niż przed rokiem o 6,1 proc. (wobec wzrostu o 7,4 proc. w maju ubiegłego roku). W porównaniu z kwietniem br. sprzedaż wzrosła o 2,2 proc

"Maj był lepszy od kwietnia, kiedy w porównaniu z marcem sprzedaż detaliczna spadła o 5,9 proc. Ale w kwietniu, mieliśmy aż cztery niedziele niepracujące" - zaznaczył ekspert ekonomiczny Konfederacji Lewiatan Zbigniew Maciąg.

Wyjaśnił, że sprzedaż w niewyspecjalizowanych sklepach, czyli hiper- supermarketach czy dyskontach spadła wtedy o 1,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, a w stosunku do marca obniżyła się o 13,9 proc.

"Tymczasem w maju odnotowaliśmy wzrost tej sprzedaży w sieciach handlowych o 7,8 proc. w ujęciu rocznym i 4,4 proc. w porównaniu z kwietniem br. Ograniczenia handlu w niedziele nie odbiły się na majowych zakupach" - ocenił.

Według eksperta sprzedaż w sieciach handlowych, po słabszym, ale nietypowym kwietniu znowu rośnie. "Wielkie sklepy zmasowanymi akcjami promocyjnymi powoli zmieniają model robienia zakupów przez Polaków. Przekonują ich i jak widać skutecznie, aby wybierać się na zakupy w piątek i sobotę, kiedy placówki otwarte są niejednokrotnie dłużej, zawłaszcza w dni poprzedzające wolne niedziele" - zaznaczył.

Podkreślił, że konsumpcja rośnie "w solidnym tempie", a perspektywy są dobre - o czym świadczy wzrost wyprzedzającego wskaźnika ufności konsumenckiej, który opisuje oczekiwania konsumpcyjne w najbliższych 12 miesiącach. "Polacy w perspektywie roku, z optymizmem oceniają, swoją sytuację finansową, kondycję gospodarki, poziom bezrobocia. Mniej optymistycznie wypowiadają się tylko na temat możliwości oszczędzania pieniędzy" - podkreślił Maciąg.

Według niego w tym roku konsumpcja dalej będzie motorem napędowym gospodarki. "Tym bardziej, że sprzyjają jej bardzo dobra sytuacja na rynku pracy, rosnące zatrudnienie i wynagrodzenia. Polacy nie boją się wydawać pieniędzy, wierzą, że w przyszłości nic złego ich nie spotka" - wskazał. Dodał, że ostatnie dane Eurostatu pokazują, że pod względem konsumpcji szybciej doganiamy państwa UE. "W 2017 roku konsumpcja na mieszkańca wynosiła w naszym kraju 76 proc. średniej unijnej" - przypomniał.

Podobał się artykuł? Podziel się!
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.