PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Po pierwsze: rekomendacja

  • Autor: PAP
  • 04 lut 2016 07:27

Po pierwsze: rekomendacja Fot. Fotolia

Dorośli Polacy chętnie zasięgają opinii najbliższego otoczenia lub szukają rekomendacji w internecie, zanim dokonają zakupu. Pozytywne opinie skutecznie motywują - pisze "Puls Biznesu".

REKLAMA

Rekomendacje znajomych są traktowane jako najbardziej wiarygodne źródło informacji przez ponad 60 proc. Polaków - czytamy w artykule, który przedstawia wyniki badań zjawiska rekomendacji przeprowadzonych przez Jolantę Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego.

Badaczka, która zajmuje się zagadnieniami komunikacji nieformalnej, przepytała około tysiąca osób w wieku od 15 do 50 lat.

84 proc. ankietowanych przyznało, że poleciło komuś produkt lub usługę, a 46 proc. zadeklarowało, że zdarzyło im się kogoś zniechęcać do transakcji.

Rekomendacje dotyczą zazwyczaj filmów, restauracji, hoteli usług medycznych i prawniczych.

"Im bardziej badani są zaangażowani w zakup produktu, tym bardziej emocjonalnie podchodzą do rekomendacji" - podkreśla autorka badania. Jak zaznacza, najważniejsze, a przez to rzeczywiście angażujące, są dla Polaków usługi prawnicze oraz zakup samochodu.

"Przy czym usługi są bardziej angażujące niż towary. Z usług prawnika, lekarza czy fryzjera możemy skorzystać jednorazowo i efekt jest jasny. Albo prawnik nam pomoże, albo wyzdrowiejemy, albo fryzura się uda, albo nie" - podsumowuje badaczka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA