PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Podobne, ale inne. Jak zarządzać outletami?

  • Autor: Marcin Kopczyk, konsultant w Dziale Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL
  • 30 sie 2016 11:08

Podobne, ale inne. Jak zarządzać outletami? Factory Wrocław

Polacy polubili centra wyprzedażowe. Dostęp do produktów ulubionych marek w bardzo atrakcyjnych cenach sprzyja rosnącej popularności tzw. outletów. Rozwój nowego formatu i jego specyfika oznacza jednak nowe wyzwania dla zarządców, którzy nie powinni mierzyć regularnych galerii handlowych i centrów wyprzedażowych jedną miarą.

REKLAMA

W Polsce funkcjonuje 13 centrów wyprzedażowych o łącznej powierzchni 209,5 tys. mkw., a kilka innych, ciekawych projektów jest w przygotowaniu. O ile główne aglomeracje mają już swoje outlety, to na wielu mniejszych rynkach nadal brakuje centrów wyprzedażowych z prawdziwego zdarzenia. Są to miasta oferujące wystarczająco dużą bazę potencjalnych klientów, aby obiekt tego typu odniósł sukces. Zapotrzebowanie na taki format zakupowy jest m.in. w Bydgoszczy czy Rzeszowie. Dodatkowo, dobre wyniki sprzedażowe i wysoki poziom wynajęcia zachęcają inwestorów do rozbudowywania obiektów już istniejących.

Podobny, ale inny

Możliwość kupienia produktów ulubionych marek w bardzo atrakcyjnych cenach sprawia, że Polacy chętnie odwiedzają centra wyprzedażowe. Marki wiodące w swoich branżach oferują specjalnie linie produktowe, dostępne tylko w takich obiektach. Rozwój tego formatu oznacza też nowe wyzwania dla zarządców nieruchomości handlowych. Outlet rządzi się bowiem innymi prawami niż regularne centrum handlowe i strategia zarządcza powinna tę specyfikę uwzględnić, jeśli obiekt ma odnieść sukces. Dlatego też tak istotne jest, aby firma zarządzająca danym obiektem miała doświadczenie właśnie w tym obszarze rynku i rozumiała zasady funkcjonowania centrów wyprzedażowych.

Outlet to centrum ukierunkowane głównie na ofertę modową, co oznacza m.in., że inaczej rozkłada się w nim ruch i odwiedzalność. Ilość funkcji dodatkowych jest zazwyczaj zredukowana, często nie ma operatora spożywczego. To jednak ulega zmianie i obecnie w niektórych centrach wyprzedażowych funkcjonuje supermarket, drogeria, elementy rozrywkowe czy wzbogacona strefa typu food court. Do centrów wyprzedażowych jedzie się zwykle w weekend, tym bardziej, że są one zazwyczaj zlokalizowane na obrzeżach miast. Zakupy robi się częściej z konkretną listą/zamiarem. Oznacza to, że o ile mniej osób odwiedza centrum wyprzedażowe niż regularną galerię handlową, to współczynnik konwersji (liczby transakcji na tle liczby odwiedzających) może być wyższy.

Promocje, zniżki, okazje – i jeszcze więcej promocji

Istotną część czasu zarządca spędza na planowaniu i nadzorowaniu strategii promocji zakupowych. Regularne centra handlowe działają według pewnych schematów – zgodnie z harmonogramem wyprzedaży letnich, zimowych czy np. akcji niektórych marek dotyczących zniżek z okazji połowy danego sezonu. W centrum wyprzedażowym produkty na co dzień przecenione są o 30-70%, a w niektórych sytuacjach nawet bardziej. Ważne jest, aby promocje w obiekcie typu outlet nie były niższe niż w regularnym centrum handlowym w trakcie wyprzedaży.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA