PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Pokaż mi jak robisz zakupy, a powiem ci kim jesteś - raport Atrium i JLL

  • Autor: propertynews.pl
  • 15 wrz 2015 11:59

Pokaż mi jak robisz zakupy, a powiem ci kim jesteś - raport Atrium i JLL Anna Bartoszewicz-Wnuk, dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa w JLL

Entuzjaści i bywalcy, multiuserzy i zakupoholicy - zachowania klientów w galeriach handlowych przebadali wspólnie eksperci Atrium Poland i JLL. W raporcie, analizującym style zakupowe przedstawicieli generacji X i Y, także w ujęciu geograficznym, wzięło udział ponad 2 000 klientów z całej Polski.


REKLAMA

Centra handlowe to współczesne domy towarowe, domy kultury, ulice handlowe i punkty spotkań. To miejsca, w których krzyżują się drogi pokolenia X i Y. 30proc. polskich klientów to entuzjaści zakupów i wizyt w centrach handlowych, a 70 proc. to bywalcy. Co to oznacza?

 

- Prowadzimy stałą analizę rynku, aby móc jak najlepiej odpowiadać na oczekiwania klientów. Wraz z firmą JLL podjęliśmy się zupełnie innego podejścia badawczego, opartego na segmentacji gości centrów handlowych w Polsce, aby zidentyfikować jakie zachowania, postawy i nawyki charakteryzują nas – klientów. Zidentyfikowaliśmy pięć różniących się od siebie typów, które określiliśmy mianem stylów zakupowych - mówi  Małgorzata Komarczuk, dyrektor ds. marketingu, Atrium Poland, informuje.

Raport pokazuje również jak wiele elementów ‘nie-zakupowych” staje się coraz bardziej istotnymi dla konsumentów - jak szybko chłoniemy nowinki technologiczne, jak z nich korzystamy, jak zmieniają się nasze oczekiwania w stosunku do centrów handlowych w tym zakresie.

- Chcieliśmy zbadać nastawienie polskich konsumentów do wizyt w galeriach handlowych oraz zobaczyć, czym różnią się nawyki zakupowe generacji X od Y, mieszkańców głównych aglomeracji i mniejszych miast. W trakcie badań okazało się, że wiek i miejsce zamieszkania powoli tracą na znaczeniu jako źródło znaczących różnic, dlatego poszliśmy dalej – wyróżniając i analizując style, w jakich polscy konsumenci robią zakupy, a także sprawdzając jak centra handlowe mogą spełniać różne potrzeby coraz bardziej wymagających klientów - wyjaśnia Anna Bartoszewicz-Wnuk, dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa w JLL.

Jak wynika z raportu, 30 proc. polskich konsumentów to zakupowi entuzjaści, a 70 proc. to tzw. bywalcy, co oznacza bardzo duże przywiązanie do centrów handlowych i ich modelu funkcjonowania. Pomimo systematycznego rozwoju e-commerce, Polacy lubią spędzać czas w centrach handlowych, nie tylko robiąc zakupy. Coraz częściej są to miejsca spotkań towarzyskich, biznesowych, wydarzeń kulturalnych czy rozrywkowych, takich jak np. spotkania ze znanymi osobami.

- Dlatego też zyskują na znaczeniu takie elementy jak atmosfera centrów, atrakcyjna architektura wnętrz czy inne udogodnienia, które w postaci wygodnych stref odpoczynku, atrakcyjnych stref gastronomicznych, ogólnodostępnego WIFI czy też punktów ładowania komórek i laptopów wprowadzamy w naszych centrach - dodaje Małgorzata Komarczuk.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA