PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Pokaż mi jak robisz zakupy, a powiem ci kim jesteś - raport Atrium i JLL

  • Autor: propertynews.pl
  • 15 wrz 2015 11:59

Pokaż mi jak robisz zakupy, a powiem ci kim jesteś - raport Atrium i JLL Anna Bartoszewicz-Wnuk, dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa w JLL

Entuzjaści i bywalcy, multiuserzy i zakupoholicy - zachowania klientów w galeriach handlowych przebadali wspólnie eksperci Atrium Poland i JLL. W raporcie, analizującym style zakupowe przedstawicieli generacji X i Y, także w ujęciu geograficznym, wzięło udział ponad 2 000 klientów z całej Polski.


REKLAMA

Centra handlowe to współczesne domy towarowe, domy kultury, ulice handlowe i punkty spotkań. To miejsca, w których krzyżują się drogi pokolenia X i Y. 30proc. polskich klientów to entuzjaści zakupów i wizyt w centrach handlowych, a 70 proc. to bywalcy. Co to oznacza?

 

- Prowadzimy stałą analizę rynku, aby móc jak najlepiej odpowiadać na oczekiwania klientów. Wraz z firmą JLL podjęliśmy się zupełnie innego podejścia badawczego, opartego na segmentacji gości centrów handlowych w Polsce, aby zidentyfikować jakie zachowania, postawy i nawyki charakteryzują nas – klientów. Zidentyfikowaliśmy pięć różniących się od siebie typów, które określiliśmy mianem stylów zakupowych - mówi  Małgorzata Komarczuk, dyrektor ds. marketingu, Atrium Poland, informuje.

Raport pokazuje również jak wiele elementów ‘nie-zakupowych” staje się coraz bardziej istotnymi dla konsumentów - jak szybko chłoniemy nowinki technologiczne, jak z nich korzystamy, jak zmieniają się nasze oczekiwania w stosunku do centrów handlowych w tym zakresie.

- Chcieliśmy zbadać nastawienie polskich konsumentów do wizyt w galeriach handlowych oraz zobaczyć, czym różnią się nawyki zakupowe generacji X od Y, mieszkańców głównych aglomeracji i mniejszych miast. W trakcie badań okazało się, że wiek i miejsce zamieszkania powoli tracą na znaczeniu jako źródło znaczących różnic, dlatego poszliśmy dalej – wyróżniając i analizując style, w jakich polscy konsumenci robią zakupy, a także sprawdzając jak centra handlowe mogą spełniać różne potrzeby coraz bardziej wymagających klientów - wyjaśnia Anna Bartoszewicz-Wnuk, dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa w JLL.

Jak wynika z raportu, 30 proc. polskich konsumentów to zakupowi entuzjaści, a 70 proc. to tzw. bywalcy, co oznacza bardzo duże przywiązanie do centrów handlowych i ich modelu funkcjonowania. Pomimo systematycznego rozwoju e-commerce, Polacy lubią spędzać czas w centrach handlowych, nie tylko robiąc zakupy. Coraz częściej są to miejsca spotkań towarzyskich, biznesowych, wydarzeń kulturalnych czy rozrywkowych, takich jak np. spotkania ze znanymi osobami.

- Dlatego też zyskują na znaczeniu takie elementy jak atmosfera centrów, atrakcyjna architektura wnętrz czy inne udogodnienia, które w postaci wygodnych stref odpoczynku, atrakcyjnych stref gastronomicznych, ogólnodostępnego WIFI czy też punktów ładowania komórek i laptopów wprowadzamy w naszych centrach - dodaje Małgorzata Komarczuk.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.