PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Pokolenie millenialsów, Henryków, XYZ – jakie są ich style zakupowe?

  • www.portalspozywczy.pl
  • 07 lis 2017 15:18

Pokolenie millenialsów, Henryków, XYZ – jakie są ich style zakupowe? fot.mat.pras.

Grupy millenialsów i "Henryków" są ciekawe, ale i pełne sprzeczności. Dlatego chcąc do nich dotrzeć warto pamiętać, że faktyczne zachowania konsumentów różnią się od deklaracji wyrażanych przez nich w badaniach - to wnioski płynące z sesji "Pokolenie millenialsów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów".

REKLAMA

- "Henryk" to określenie całkowicie nowe w socjologii i marketingu. Są to osoby posiadające relatywnie wysokie dochody ale nie mogą być określane jako zamożne. W Polsce podczas badań przyjęliśmy, że są to osoby zarabiające ponad 3 tys. zł netto. Są to z reguły osoby z wyższym wykształceniem, zamieszkujący duże miasta. Henrykowie cenią sobie jakość, chcą wiedzieć dużo o żywności, którą kupują, lubią gotować a nie robią to bo muszą i lubią robić zakupy. Henrykowie cenią sobie własne zdrowie, dużo o nim myślą, mają środki żeby kupować zdrowo, dlatego też odsetek osób kupujących produkty ekologiczne jest w tej grupie wyższy. Henrykowie mniej ufają dużym markom, a jeśli znajdą ciekawą małą markę to chętnie dzielą się tym ze znajomymi wrzucając na portal społecznościowy - o  mówił Łukasz Bielewicz, Business Development Manager w GfK Polonia.

Marek Lipka, dyrektor sklepów convenience i członek zarządu, Carrefour Polska Sp. z o.o. przyznał, że nie ma jednego złotego środka który jest odpowiedzią na wszystkie potrzeby klienta. - Millenialsi mają to do siebie, że muszą najpierw polubić dany brand, poczuć, że ma on coś w sobie i dopiero idą na zakupy. Tak więc nie tylko wstawiamy produkty ekologiczne i niszowe na półki, ale działamy żeby zachęcić ludzi do nawiązania kontaktu z nami, np. poprzez fora internetowe. W Polsce nawet w naszych najmniejszych sklepach mamy gamę tego produktów ekologicznych i bez GMO, ale to dopiero początek. Dziś w Belgii i Francji otwieramy sklepy już wyłącznie z certyfikowanymi produktami bio o powierzchni 300-400 mkw. Tamtejszy konsument jest tak świadomy, że nie kupi produktu potocznie kojarzonego jako ekologiczny, ale tylko z certyfikatem - dodał.

Krzysztof Radoszewski, dyrektor generalny, UberEATS w Polsce jest zdania, że dla millenialsów najważniejszy jest krótki czas dostawy. - Średni czas dostawy na poziomie 35 minut przyciąga do nas użytkowników. Istotna jest także duża różnorodność oferty, zarówno jeśli chodzi o poziomy cenowe restauracji, jak i różnorodność kuchni. Nasi użytkownicy cenią także łatwy w obsłudze interfejs użytkownika, płatności bezgotówkowe, śledzenie statusu wysyłki - dodał.

Tomek Woźniak, trendsetter kulinarny wspomniał o tzw. efekcie awokado. - Dzisiaj millenialsi nie muszą kupować samochodu, mieszkania. W efekcie mają pieniądze na trendy, które nie są tanie. Możemy pozwolić sobie na rameny, humus, burgery. Tak jest zagranicą. Nasza przyszłość to mieszkania bez kuchni, jedzenie na mieście i zamawianie do domu. Mamy mało czasu, chcemy jeść różnorodnie, a nasze zdolności kulinarne czasem nie odpowiadają naszym potrzebom. Millenialsi dużo podróżują, przywożą stamtąd smaki, chcą wszystkiego doświadczyć tu i teraz - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.