PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Pokolenie millenialsów, Henryków, XYZ – jakie są ich style zakupowe?

  • www.portalspozywczy.pl
  • 07 lis 2017 15:18

Pokolenie millenialsów, Henryków, XYZ – jakie są ich style zakupowe? fot.mat.pras.

Grupy millenialsów i "Henryków" są ciekawe, ale i pełne sprzeczności. Dlatego chcąc do nich dotrzeć warto pamiętać, że faktyczne zachowania konsumentów różnią się od deklaracji wyrażanych przez nich w badaniach - to wnioski płynące z sesji "Pokolenie millenialsów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów".

REKLAMA

- "Henryk" to określenie całkowicie nowe w socjologii i marketingu. Są to osoby posiadające relatywnie wysokie dochody ale nie mogą być określane jako zamożne. W Polsce podczas badań przyjęliśmy, że są to osoby zarabiające ponad 3 tys. zł netto. Są to z reguły osoby z wyższym wykształceniem, zamieszkujący duże miasta. Henrykowie cenią sobie jakość, chcą wiedzieć dużo o żywności, którą kupują, lubią gotować a nie robią to bo muszą i lubią robić zakupy. Henrykowie cenią sobie własne zdrowie, dużo o nim myślą, mają środki żeby kupować zdrowo, dlatego też odsetek osób kupujących produkty ekologiczne jest w tej grupie wyższy. Henrykowie mniej ufają dużym markom, a jeśli znajdą ciekawą małą markę to chętnie dzielą się tym ze znajomymi wrzucając na portal społecznościowy - o  mówił Łukasz Bielewicz, Business Development Manager w GfK Polonia.

Marek Lipka, dyrektor sklepów convenience i członek zarządu, Carrefour Polska Sp. z o.o. przyznał, że nie ma jednego złotego środka który jest odpowiedzią na wszystkie potrzeby klienta. - Millenialsi mają to do siebie, że muszą najpierw polubić dany brand, poczuć, że ma on coś w sobie i dopiero idą na zakupy. Tak więc nie tylko wstawiamy produkty ekologiczne i niszowe na półki, ale działamy żeby zachęcić ludzi do nawiązania kontaktu z nami, np. poprzez fora internetowe. W Polsce nawet w naszych najmniejszych sklepach mamy gamę tego produktów ekologicznych i bez GMO, ale to dopiero początek. Dziś w Belgii i Francji otwieramy sklepy już wyłącznie z certyfikowanymi produktami bio o powierzchni 300-400 mkw. Tamtejszy konsument jest tak świadomy, że nie kupi produktu potocznie kojarzonego jako ekologiczny, ale tylko z certyfikatem - dodał.

Krzysztof Radoszewski, dyrektor generalny, UberEATS w Polsce jest zdania, że dla millenialsów najważniejszy jest krótki czas dostawy. - Średni czas dostawy na poziomie 35 minut przyciąga do nas użytkowników. Istotna jest także duża różnorodność oferty, zarówno jeśli chodzi o poziomy cenowe restauracji, jak i różnorodność kuchni. Nasi użytkownicy cenią także łatwy w obsłudze interfejs użytkownika, płatności bezgotówkowe, śledzenie statusu wysyłki - dodał.

Tomek Woźniak, trendsetter kulinarny wspomniał o tzw. efekcie awokado. - Dzisiaj millenialsi nie muszą kupować samochodu, mieszkania. W efekcie mają pieniądze na trendy, które nie są tanie. Możemy pozwolić sobie na rameny, humus, burgery. Tak jest zagranicą. Nasza przyszłość to mieszkania bez kuchni, jedzenie na mieście i zamawianie do domu. Mamy mało czasu, chcemy jeść różnorodnie, a nasze zdolności kulinarne czasem nie odpowiadają naszym potrzebom. Millenialsi dużo podróżują, przywożą stamtąd smaki, chcą wszystkiego doświadczyć tu i teraz - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA