PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Pół miliona osób odwiedziło w grudniu centrum handlowe 3 Stawy

  • Autor: Propertynews.pl
  • 18 sty 2012 12:10

Centrum handlowe 3 Stawy w Katowicach podsumowało sprzedaż w grudniu 2011 roku. - Zima nie chciała nadejść i przez to grudzień był bardzo nietypowy. Właściciele sklepów i butików wprowadzili wyprzedaże zdecydowanie wcześniej niż zwykle - mówi Agnieszka Nizio, dyrektor Centrum Handlowego 3 Stawy.

REKLAMA

W tygodniu poprzedzającym święta w katowickim centrum było prawie tyle samo klientów, co w tygodniu wcześniejszym. W sumie w grudniu CH 3 Stawy odwiedziło prawie pół miliona osób. Prawdziwe oblężenie miało miejsce 23 grudnia, kiedy zanotowano największą frekwencję w całym miesiącu. Była ona ponad dwukrotnie większa niż w zwykłym dniu pracującym.

- Okres świąteczny i sylwestrowy był dla naszego centrum udany. Co prawda frekwencja była nieznacznie niższa niż rok temu, ale w ocenie
rezultatów należy wziąć pod uwagę sytuację ekonomiczną, która nie napawała optymizmem - wyjaśnia Agnieszka Nizio.

Nie bez znaczenia były wypowiedzi w mediach dotyczące podwyżek cen paliw, które miały wpływ na cenę podstawowych dóbr konsumenckich,
takich jak masło i chleb. - Zapędy konsumenckie mogły zostać zahamowane z powodu obaw o zbyt duży wzrost kosztów życia dla przeciętnej rodziny. Szaleństwo przedświąteczne wystąpiło, ale klienci byli bardziej ostrożni w wydatkach - dodaje.

Na dniach zimowe wyprzedaże miały osiągnąć apogeum, jednak w związku z nadejściem zimy, sprzedawcy mogą się powstrzymać z wprowadzeniem jeszcze większych obniżek, nawet 80-procentowych. - Teraz, gdy nadeszła prawdziwa zima, obniżki cen ciepłej odzieży powinny utrzymywać się na tym samym poziomie. Szczyt zimowych wyprzedaży jest zatem cały czas przed nami - podsumowuje Agnieszka Nizio.

O tym, że śnieg potrafi odcisnąć swoje piętno na wynikach sprzedażowych przekonali się w zeszłym roku sprzedawcy w całej Europie. Śnieżna zima i niskie temperatury sprawiły, że wiele osób decydowało się pozostać w domu, zamiast udać się do sklepów i korzystać z wyprzedaży. Jedna z brytyjskich sieci odzieżowych ogłosiła wtedy, że jej straty wynikające z ostrej zimy sięgnęły 26 milionów euro. Inna, sprzedająca m.in. muzykę na płytach CD, filmy na DVD i gry komputerowe, odnotowała 13,6-procentowy spadek w przychodach.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA