PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polacy boją się ekspansji poza granice kraju

  • wnp.pl
  • 24 mar 2015 07:44

Jednym z powodów niewielkiej aktywności polskich firm na rynkach międzynarodowych jest brak wiarygodnych źródeł wiedzy i kontaktów na rynku docelowym. Decyzja o podjęciu ekspansji zagranicznej, podobnie jak każda inna decyzja strategiczna, to poważny krok, którego nie należy podejmować „po omacku” - mówi w wywiadzie dla wnp.pl Michał H. Mrożek, prezes HSBC Bank Polska.

REKLAMA

Polskie firmy w zbyt małym stopniu realizują strategię umiędzynarodowienia działalności. Z badań wynika, że w co czwartej firmie w Polsce strategia ta sprowadza się głównie do eksportu wyrobów lub usług. Tymczasem z znikomym stopniu wdrażają one działalność operacyjną, inwestycyjną, otwierania oddziałów/biur, korzystają z "tamtejszych" zasobów. Jakie są, zatem Pana zdaniem, przyczyny takiego stanu?

- Jedną z przyczyn może być zadowalający kierownictwo firmy poziom przychodów z działalności skupionej wyłącznie na rynku polskim. Polska gospodarka rozwija się nieprzerwanie od wielu lat, rosną dochody ludności, trwa napływ funduszy unijnych. W naszym kraju jest wiele możliwości rozwoju dla firm, wcale nie muszą wychodzić za granicę, żeby się rozwijać, brak im wystarczającej motywacji do podejmowania tego typu wyzwań.

Innym powodem może być nieznajomość rynków zagranicznych. Decyzja o podjęciu ekspansji zagranicznej, podobnie jak każda inna decyzja strategiczna, to poważny krok, którego nie należy podejmować "po omacku". Taka decyzja powinna być poprzedzona szczegółową analizą, zarówno warunków panujących na danym rynku (w tym oczekiwań potencjalnych klientów), jak i możliwości podołania takiemu wyzwaniu przez dane przedsiębiorstwo. Polskim przedsiębiorstwom często brakuje wiarygodnych źródeł takiej wiedzy i kontaktów na rynku docelowym. To jednak powoli się zmienia.

 Przeczytaj więcej

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA