PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polacy boją się kupować. Co dalej z branżą handlową?

  • www.portalspozywczy.pl
  • 10 cze 2013 17:33

Polacy boją się kupować. Co dalej z branżą handlową?

- Rośnie bezrobocie, Polacy ograniczają wydatki, oszczędzają, przestali zaciągać kredyty konsumpcyjne, niechęć do kupowania nie wynika jednak z braku pieniędzy, ale z niepewności związanej z tym, co będzie jutro - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

REKLAMA

Zdaniem szefa polskiego oddziału sieci Tesco wpływ na wyniki sieci w naszym kraju (w 2012 r.) miało kilka kwestii. - Po pierwsze, na nastrojach i chęci do kupowania polskich konsumentów odbiła się sytuacja gospodarcza w Europie. Komunikaty dotyczące tego, co dzieje się na południu Europy - w Grecji, Hiszpanii, Portugalii, czy na Cyprze skutecznie odstraszyły Polaków od sklepów i skłoniły do zaciśnięcia pasa. Co ciekawe, Polacy popadają ze skrajności w skrajność. Czasami są hurraoptymistami, co pokazała skłonność do zakupów w pierwszych latach kryzysu, w czasie gdy Europejczycy ograniczali zakupy. Z drugiej strony potrafią być strasznymi pesymistami, co pokazały ostatnie miesiące, gdy widzimy w kraju dużo większe spadki zakupów niż w krajach Europy Zachodniej. To nie pomaga prowadzić biznesu handlowego - wylicza Ryszard Tomaszewski.

- Druga rzecz to znaczne spowolnienie gospodarcze w samej Polsce. Jeśli w 2013 r. wzrost polskiego rynku spożywczego będzie w okolicach zera, to będzie można uznać to za dobry wynik. Trudny czas prognozują nie tylko sieci handlowe, ale także producenci żywności czy instytucje finansowe. Nie sądzę, aby sytuacja w polskiej gospodarce poprawiła się do końca roku - ocenia prezes Tesco Polska.

I dodaje: - Kwestia trzecia to bardzo wyraźne zmiany w sposobie konsumowania polskich klientów. Rośnie bezrobocie, Polacy ograniczają wydatki, oszczędzają, przestali zaciągać kredyty konsumpcyjne, niechęć do kupowania nie wynika jednak z braku pieniędzy, ale z niepewności związanej z tym co będzie jutro. Kolejna sprawa to ceny paliw, które utrzymywały się na wysokim poziomie przez długi czas, co przełożyło się na koszty sieci handlowych jak i mniejsze wydatki konsumentów - wyjaśnia Ryszard Tomaszewski.

Przeczytaj więcej na stronie portalspozywczy.pl

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA