PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polacy coraz częściej wybierają zakupy w dyskontach

  • www.portalspozywczy.pl
  • 23 paź 2014 17:13

- Formatami, które najlepiej sobie radzą (na Polskim rynku FMCG - red.) są dyskonty, które jednak nie rosną tak jak kilka lat temu w tempie dwucyfrowym. Ten wzrost troszeczkę wyhamowuje i jest on głównie związany z dynamicznym wzrostem numeryki tego rodzaju sklepów w Polsce - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Krysiak, Senior Consultant Retailer Services Nielsen.

REKLAMA

Zgodnie z przyjetymi definicjami w dużym formacie jest obecnie ponad 300 hipermarketów i prawie 3000 supermarketów, co przy 3500 dyskontów oznacza, że ponad połowa sklepów wielkoformatowych w Polsce to właśnie dyskonty. W placówkach małego formatu mamy ponad 80 tysięcy sklepów spożywczych oraz ponad 8 tysięcy sklepów chemiczno-kosmetycznych.

Sklepy małoformatowe odpowiadają za 48 proc. wartości sprzedaży dóbr z koszyka FMCG. Hipermarkety za ponad 12 proc., a supermarkety za blisko 16 proc. Oznacza to, że już blisko co 4 złotówka wydawana jest przez polskiego konsumenta w sklepie dyskontowym.

Czytaj więcej: Blisko co czwartą złotówkę Polacy wydają podczas zakupów w dyskontach

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA