PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polacy najbardziej mobilni w weekendy

  • www.portalspozywczy.pl
  • 28 mar 2018 14:21

Polacy najbardziej mobilni w weekendy fot. Pixabay

W lutym 2018 roku w soboty i niedziele średnio czterech na dziesięciu internautów łączyło się z internetem wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Okazuje się również, że w analizowanym miesiącu kobiety chętniej niż mężczyźni przeglądały strony e-sklepów - wynika z raportu firmy Gemius.

REKLAMA

W lutym z internetu skorzystało 27,9 mln Polaków. W tej grupie większości stanowili mężczyźni (było ich 14,3 mln, czyli o 700 tys. więcej niż kobiet). Przeglądający sieć wygenerowali w analizowanym miesiącu w sumie 55 mld odsłon. Przeciętnie jeden użytkownik sieci przeznaczył na to 2 godz. 9 min dziennie. Najwięcej osób połączyło się z siecią w poniedziałek 26 lutego (23,1 mln osób). Najmniej surfujących po internecie odnotowano w sobotę 10 lutego (21,5 mln).

W analizowanym miesiącu niemal 90 proc. wszystkich internautów połączyło się z siecią za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów (24,3 mln użytkowników). Prawie 80 proc. wykorzystywało w tym celu również urządzenia mobilne (21,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,8 mln tabletami) - wynika z badania Gemius.

42 proc. internautów łączyło się z siecią w weekendy wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Okazuje się, że odsetek osób korzystających wyłącznie za pomocą tych urządzeń w dni powszednie wynosił 37 proc.

W analizowanym miesiącu najwięcej czasu w internecie spędzili internauci z Mazowsza. Przeciętny użytkownik sieci poświęcił tu na surfowanie ponad dwie doby (średnio 54 godz. i 10 min w miesiącu). W czołówce zestawienia znajdują się także województwa śląskie i małopolskie (odpowiednio 50 godz. i 59 min oraz 50 godz. i 20 min średnio miesięcznie na użytkownika). Województwem, którego mieszkańcy poświęcili na surfowanie po sieci najmniej czasu, jest opolskie. Średnio w lutym internauta z Opolszczyzny przeglądał strony www i aplikacje 41 godz. i 26 min. To niemal o 13 godzin mniej niż jego kolega z Mazowsza. Średnio polski internauta spędza w sieci 48 godz. i 39 min.

Gemius informuje, że w lutym strony związane z e-commerce były zdominowane przez płeć piękną. Z e-sklepów, porównywarek cen, pasaży handlowych czy zakupów grupowych korzystało średnio 4,5 mln kobiet dziennie. W przypadku mężczyzn średnia ta wyniosła 3,9 mln. O ile jednak mężczyźni poświęcili podobną uwagę sklepom i aukcjom internetowym (odpowiednio, średnio 2,3 mln i 2,1 mln użytkowników dziennie), o tyle kobiety chętniej odwiedzały strony www sklepów (średnio dziennie 3 mln użytkowniczek sieci na stronach e-sklepów oraz 1,7 mln na stronach z aukcjami internetowymi).

Jak wynika z analizy, zainteresowanie internautek sklepami online utrzymywało się w lutym na zbliżonym poziomie przez większość tygodnia. Wyraźny spadek miał miejsce w soboty, kiedy to e-sklepy odwiedziło średnio 2,7 mln kobiet.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - IMMOCHAN Partner serwisu - METROPROPERTIES Partner serwisu - Arrowhead

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA