PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polacy ocenili sieci handlowe. Jak wypadły?

  • Autor: newsrm.tv
  • 31 maj 2016 14:54

Polacy ocenili sieci handlowe. Jak wypadły? fot. Fotolia

Prawie połowa społeczeństwa (49 proc.) widzi poprawę w podejściu sklepów wielobranżowych względem klienta - wynika z raportu "Sieci handlowe oczami Polaków" przygotowanego przez Procontent Communication na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez ARC – Rynek i Opinie.

REKLAMA

Aż 40 proc. ankietowanych Polaków powiedziało, że trudno im ocenić czy polityka sklepów jest względem nich uczciwa, a 27 proc. pytanych oceniło zachowanie supermarketów jako nieetyczne. Wyniki niekoniecznie oznaczają, że jesteśmy niezadowoleni jako nabywcy. Dlaczego? Prawie połowa społeczeństwa (49 proc.) widzi poprawę w podejściu sklepów wielobranżowych względem konsumenta.

Badanie pokazało, że Polacy są raczej lojalnymi klientami. - 78 proc. ankietowanych stwierdziło, że nie zmienia sklepu, w którym regularnie robi zakupy. Jeżeli chodzi o wybór marketów, to aż 49 proc. zapytanych wskazało, że kieruje się atrakcyjną ofertą cenową przygotowaną przez sieć handlową - mówi newsrm.tv Agnieszka Kozak, Procontent Communication.

Zdaniem badanych osób zdecydowanie najlepszy wizerunek mają dyskonty. Według 45 proc. pytanych, sieci takie jak Biedronka, Lidl czy Kaufland kojarzą się znacznie lepiej niż drugie w zestawieniu sklepy osiedlowe (19 proc.). Dopiero na trzecim miejscu pod kątem wizerunkowym, konsumenci wskazali supermarkety oraz hipermarkety. Sieci Auchan, Carrefour czy Tesco postrzegane są pozytywnie pod względem tzw. Corporate Image przez 16 proc. zapytanych.

Czy przekłada się to na konkretne marki, którym ufają Polacy? Otóż, tak. Jako trzy najbardziej godne zaufania marki sieci handlowych, uczestnicy badania wskazali Biedronkę (65 proc.), Lidl (48 proc.) oraz Kaufland (35 proc.). Co ciekawe, sklepy należące do portugalskiej grupy Jeronimo Martins już od kilku lat stoją na czele najchętniej odwiedzanych. - Wysoka pozycja w badaniu zaufania klientów potwierdza, że Biedronka wybrała właściwą strategię. Oparcie oferty na produktach wysokiej jakości w przystępnych cenach, możliwych dzięki pracy nad własną efektywnością, jest najlepszym środkiem budowania lojalności klientów. Dzięki konsekwencji w tych działaniach w ciągu ponad 20 lat istnienia sieci, możemy się cieszyć nie tylko wynikami badań klientów, ale także faktem, że prawie 4 miliony Polaków codziennie wybiera sklepy Biedronka  jako miejsce swoich zakupów. - komentuje wyniki raportu Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych, Jeronimo Martins Polska.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA