PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polacy pokochali centra outletowe

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 06 gru 2017 13:08

Polacy pokochali centra outletowe Fot. mat. pras.

Polski rynek centrów outletowych świętuje 15. rocznicę powstania. Dokładnie w grudniu 2002 otwarto pierwsze takie centrum w kraju - Factory Ursus. Dziś na polskiej mapie outletowej znajduje się kilkanaście centrów, rozmieszczonych w różnych rejonach kraju. Polacy cenią je za dobrą relację jakości do ceny.

REKLAMA

Najwięcej centrów outletowych jest w Polsce centralnej i na południu, choć w ostatnich latach przybyło ich również w zupełnie nowych lokalizacjach. 

- Wyróżnikiem outletu jest bardzo dobra relacja jakości do ceny, bo klienci poszukują atrakcyjnych marek, za które chcą zapłacić mniej niż w tradycyjnych centrach handlowych. I to daje im outlet – mówi Bożena Gierszewska – Mroziewicz, country head Neinver w Polsce. Polityka cenowa, jakość towarów i wysokie standardy obsługi pozostają zawsze w centrum naszej uwagi  – dodaje.

Neinver stworzył sieć centrów outletowych Factory (Warszawa: Annopol i Ursus, Kraków, Poznań, do niedawna również Wrocław) i zarządza nimi, korzystając z doświadczeń w siedmiu krajach europejskich. W ciągu minionych 15 lat, wartość sprzedaży w centrach w Polsce, w przeliczeniu na mkw, wzrosła średnio o 48 proc. Liczba klientów zwiększyła się prawie dwukrotnie. Na zakupy do jednego popularnego outletu przyjeżdża średnio 3,2 mln klientów rocznie.

Klucz powodzenia centrów outletowych

Centra radykalnie zmieniły swoje wnętrza, stając się miejscem nowoczesnych zakupów, z wielkoformatowymi witrynami, bardzo dobrą ekspozycją towarów, specjalnym oświetleniem i licznymi funkcjami dodatkowymi. W Factory funkcjonują profesjonalne pokoje dla rodziców z dziećmi, strefy relaksu, punkty ładowania urządzeń elektronicznych czy place zabaw i kina dla najmłodszych. W krakowskim centrum, zarządzanym przez Neinver,  powstaje właśnie największa strefa restauracyjna w polskich outletach.

- Dojrzałość rynku, zrozumienie konceptu przez klientów i doświadczenie w długofalowych relacjach – to klucz powodzenia centrów outletowych w Polsce – mówi Magdalena Chachulska, asset management director w Neinver. Sukces poszczególnych najemców dał odwagę innym. Dzięki temu portfolio outletowych marek jest coraz bardziej różnorodne - dodaje.

Klienci outletów to tzw. „smartshopperzy”, lubiący rozsądnie wydawać swoje pieniądze.  Odwiedzają centrum rzadziej, ale robią bardziej kompleksowe zakupy, dla całej rodziny lub na cały sezon. W Polsce outlety zlokalizowane są na obrzeżach miast, a rozwój infrastruktury drogowej w ostatnich latach jeszcze znacząco je przybliżył.

 Strategiczna obecność w outlecie

Jak mówią eksperci, rynek outletów w Polsce wciąż się zmienia. Najmocniejsza pozostaje oferta sportowa i modowa z segmentu mid-mass market, choć widać coraz większą obecność marek premium czy wręcz luksusowych, stanowiących uzupełnienie ogólnodostępnej oferty.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.