PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polacy polubili rodzime marki

  • Autor: propertynews.pl
  • 19 lis 2015 14:12

Polacy polubili rodzime marki Wojas

Konsumenci coraz bardziej doceniają to, co polskie i odchodzą od zakupów zagranicznych produktów. Trend ten widać zwłaszcza w branży modowej. Jak ocenia Forbis Design&Build, znaczenie polskich marek coraz bardziej rośnie.

REKLAMA

Konsumenci pokochali galerie handlowe, traktując je jako formę spędzenia wolnego czasu. Obecnie funkcjonuje ponad 450 takich obiektów. Początkowo dominowały w nich marki zagraniczne, z czasem potencjał tych miejsc zaczęli dostrzegać również polscy przedsiębiorcy. – W tej chwili w Polsce blisko 80 proc. sprzedaży detalicznej jest generowane właśnie w galeriach handlowych. Wpływ na to ma niewielka tradycja popularnych na zachodzie ulic handlowych – tłumaczy Marcin Powierza, dyrektor zarządzający Forbis Design & Build, firmy specjalizującej się w kompleksowych realizacjach i rozwiązaniach projektowych dla branży retail.

Wynajęcie powierzchni w centrum handlowym to nie koniec walki o klienta. W dobie tak silnej konkurencji nawet najlepszy produkt nie zagwarantuje sukcesu. Polscy producenci coraz większą wagę przywiązują więc do wyglądu sklepów. Sposobem na wyróżnienie się na tle konkurentów są shop concepty, czyli zindywidualizowane i dostosowane do danej marki przemyślane projekty aranżacji powierzchni handlowej. – Sklep to miejsce, w którym klient musi się czuć dobrze, ale też swoiste opakowanie produktów znajdujących się w jego asortymencie, które to produkty trzeba atrakcyjnie zaprezentować – podkreśla Mateusz Laskowski, dyrektor operacyjny Forbis Design&Build.

Przykładem tego, jak dobrze właściciele polskich marek rozumieją potencjał marketingowy shop conceptów, jest Wojas. Jeszcze kilka lat temu marka ta była postrzegana jako atrakcyjna cenowo alternatywa dla droższych, zachodnich produktów. Debiut giełdowy w 2008 r. przyniósł zmianę i od tamtej pory Wojas pozycjonuje się jako marka premium. W efekcie sieć sprzedaży została zwiększona do 160 lokalizacji. – Głównym celem firmy Wojas po debiucie giełdowym było ugruntowanie nowego wizerunku. Wojas postawił na zmianę dotychczasowego wyglądu butików. Zostało to docenione przez konsumentów, bo w ciągu roku Wojas otworzył blisko 10 nowych salonów – podkreśla Mateusz Laskowski z Forbis Design&Build.

Inną polską marką, która dba o wizerunek swoich butików, jest oferująca futra i kożuchy firma Andrzej Jedynak. Brand posiada obecnie 3 salony w Warszawie. Ich wnętrza miały korespondować z ekskluzywnym charakterem sprzedawanych produktów. – W butikach marki Andrzej Jedynak minimalistyczne wnętrze doskonale komponuje się z eleganckimi i naturalnymi produktami – komentuje Mateusz Laskowski.

  • 1
  • 2

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA