PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polacy wydadzą 9 mld zł na prezenty. Pójdą po nie do drogerii i sklepów odzieżowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 07 gru 2011 09:45

Polacy wydadzą 9 mld zł na prezenty. Pójdą po nie do drogerii i sklepów odzieżowych

Mimo widma recesji, Polacy wydadzą na prezenty świąteczne 9 mld zł - wynika z badania ,"Preferencje Świąteczne Polaków" przeprowadzonego przez Gemius na zlecenie MyDeal.pl. Większość z nas wyda tyle samo lub więcej, niż w zeszłym roku.

REKLAMA

Nadal najpopularniejszym miejscem robienia świątecznych zakupów są tradycyjne sklepy, a w szczególności drogerie i sklepy odzieżowe. Jednak w tym roku trzecim miejscem, w którym Polacy poszukają niespodzianek dla najbliższych, będzie Internet. Aż 35% respondentów zamierza w tym roku kupić prezenty gwiazdkowe w sieci (w porównaniu do 31% w ubiegłym roku).

W tym roku 2/3 Polaków zamierza przeznaczyć na prezenty świąteczne tyle samo lub więcej pieniędzy niż rok temu. Statystyczny Kowalski wyda na prezenty około 460 zł, czyli 14% średniego wynagrodzenia w Polsce. Łącznie za niespodzianki dla swoich bliskich zapłacimy aż 9 mld zł, co stanowi równowartość 0,6% PKB.

Kobiety zamierzają wydać na prezenty ok. 400 zł, mężczyźni więcej - średnio 525 zł. Najwięcej - średnio po 846 zł - na prezenty wydadzą mieszkańcy dużych miast, powyżej 500 tys. mieszkańców, a o ponad połowę mniej (386 zł) mieszkańcy miejscowości od 200 do 500 tys. mieszkańców.

Prawie 1/3 badanych twierdzi, że przeznaczy na prezenty większą sumę niż w zeszłym roku, ponieważ ich sytuacja finansowa poprawiła się, natomiast 1/4 badanych deklaruje, że z powodu wzrostu cen wyda mniej.

Zmiany w wydatkach na prezenty gwiazdkowe związane są także z wiekiem: najmłodsi respondenci (18-24) najczęściej deklarują zwiększenie świątecznego budżetu na prezenty (co w większości tłumaczą wzrostem dochodów). Natomiast respondenci z najwyższych kategorii wiekowych (45-54 lata i 55 lub więcej lat) najczęściej zmniejszają swój budżet na prezenty (odpowiednio 53% i 26%).

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA