Polacy wydają więcej na posiłki poza domem
25,1 mld zł wydali Polacy w minionym roku na posiłki spożywane poza domem - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Rok wcześniej wartość sprzedaży w tym sektorze wyniosła 24,3 mld zł, czyli 800 mln zł mniej.
Na przestrzeni ostatniej dekady wydatki w sektorze gastronomicznym zwiększyły się o prawie 8 mld zł. Według raportu Macro Cash and Carry "Polak na talerzu" poza domem najczęściej żywią się osoby młode w wieku 18-24 lata. Prawie 64 proc. Polaków w tym przedziale wiekowym je na mieście przynajmniej raz w tygodniu. W grupie osób starszych, czyli w wieku powyżej 65 lat odsetek ten stanowi 7,6 proc.
W czasie lunchu najczęściej zamawiane są dania kuchni azjatyckiej, pizza, burger i dopiero na czwartym miejscu kuchnia polska. Wieczorem natomiast bezwzględnie króluje pizza.
Eksperci twierdzą, że uruchomienie własnego interesu w tej branży może być opłacalne. Ciekawe jednak, że nie polecają inwestycji w pizzerię, a to ze względu na ogromną konkurencję. Według nich na rynku (poza Warszawą) brakuje natomiast barów z dobrymi burgerami. Niezagospodarowane nisze, to według nich także kuchnie azjatycka i meksykańska, ale z zastrzeżeniem, że chodzi o przygotowywanie posiłków tanich (dania w cenie do 20 zł), a nie w wydaniu premium.

- EUR -0,03% 4,17 zł
- CHF -0,08% 3,48 zł
- USD -0,08% 3,37 zł
-
08:59
Wyzwanie przed PA Novą - Kauflandy na nowo
-
08:23
Stołeczne biurowce są smart
-
08:12
Jef Bezos chce wysłać turystów w kosmos
-
08:06
Trei Real Estate planuje ekspansję
-
07:55
Strefa w Sejnach wciąż bez wykonawcy uzbrojenia
-
07:53
LOT poleci z Bydgoszczy do Kijowa
-
07:51
Budimex rozbuduje nadbrzeże Portu Gdańsk
-
07:48
Amazon Prime ma już ponad 100 mln użytkowników
-
07:35
Savills wzmacnia struktury regionalne
-
ŚR 10:40
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
Panattoni bije rekordy z Leroy Merlin. Budują największy magazyn w Polsce
-
Mango szykuje otwarciową ofensywę. Galeria Ostrowiec wśród nowych lokalizacji
-
Ponad 80 marek i 41 tys. mkw. w sercu miasta. Oto nowa Galeria Centrum
-
Hotelarze na zakupach
-
Chińska sieć hotelowa rusza na podbój Europy
-
State Street bierze cały biurowiec. To tylko zaostrza apetyt Ghelamco na Kraków
-
Dekpol celuje w nowy rynek. Zbuduje kolejny hotel
-
Motoryzacyjny gigant w nowej siedzibie
-
Kapitał w drodze do Polski. Jesteśmy jednym z głównych hubów inwestycyjnych w regionie
-
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
1
LPP na sprzedażowej fali
-
2
Rondo Wiatraczna kompletuje najemców
-
3
Dobre prognozy dla TXM, słabsze dla Gino Rossi i Monnari
-
4
Mohito pod nowym stołecznym adresem
-
5
Focus Park wzmacnia ofertę o elektromarket
-
6
Kolejny efekt zakazu handlu w niedziele? Odzieżowy potentat nie wyklucza próby renegocjacji czynszów
-
7
Last minute jest passe. Jak Polacy planują wakacje?
-
8
Chcemy być w stolicach świata mody
-
9
Nowe marki w Rybnik Plaza
-
10
LPP? Skanska? Tatry Mouintain Resort? IKEA? A może JP Morgan? Wybierz najlepszego inwestora!