PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polacy zaczynają kupować na potęgę

  • Autor: Rzeczpospolita
  • 16 lip 2014 09:42

Polacy średnio co drugi dzień odwiedzają małe osiedlowe sklepy. Co wcale nie oznacza, że rezygnują z dyskontów. Ożywieniu popytu na żywność sprzyja realny wzrost płac oraz wyhamowanie tempa podwyżek cen produktów spożywczych - informuje Rzeczpospolita.

REKLAMA

Polska odróżnia się od innych krajów zwyczajami zakupowymi, co potwierdza najnowszy raport ShopperTrends firmy Nielsen. Wynika z niego, że tradycyjne placówki są dla konsumentów bardzo ważne a Polacy odwiedzają je średnio co drugi dzień. Poza tym częściej niż dwa razy w tygodniu robimy zakupy w sklepach convenience, których przykładem jest sieć Żabka.

Jak informuje Rzeczpospolita nieoficjalnie przedstawiciele sieci hipermarketów przyznają, że poza weekendami dominują klienci wydający stosunkowo niewielkie kwoty rzędu kilkudziesięciu złotych. Jacek Spychała, rzecznik spółki Żabka Polska, która prowadzi też sieć Freshmarket przyznaje, że reprezentowana przez niego sieć codziennie obsługuje ponad 1,5 miliona Polaków, którzy oczekują bliskości sklepu i wygody dokonywania zakupów. Z drugiej strony nie słabnie jednak zainteresowanie dyskontami. Wśród osób, które robią w nich zakupy co najmniej raz w tygodniu, ponad połowa właśnie tam wydaje najwięcej pieniędzy.

Rzeczpospolita podaje, że Polska jest jedynym krajem w Europie, w którym można zauważyć tak dużą popularność małych formatów handlowych. - Jeszcze kilka lat temu różnice w cenach na korzyść hipermarketów sięgały 35 proc. Dzisiaj mniejsze sklepy są droższe ledwie o ponad 10 proc., a odpada koszt paliwa na dojazd czy większa strata czasu. Dodatkowo na całym rynku ceny wciąż spadają, co jest efektem ogromnej konkurencji.

Zdaniem ekspertów małe sklepy mogą się rozwijać, ponieważ dla klientów coraz ważniejsza jest wygoda i możliwość robienia zakupów blisko domu. Jednak wciąż kluczowa jest cena, dlatego, ich zdaniem, aby zaproponować odpowiednio atrakcyjne warunki, trzeba się integrować w większe grupy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.