PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polska atrakcyjna dla zagranicznych turystów zakupowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 18 lip 2012 12:26

Polska atrakcyjna dla zagranicznych turystów zakupowych

Coraz większa ilość tzw. "turystów zakupowych" odwiedza Polskę. Obecnie stanowią oni aż 10 proc. ogólnej liczby odwiedzających nasz kraj. W ciągu ostatniego roku ich liczba wzrosła z 950 tys. do ponad 1 miliona. Przyczyną tego są niskie ceny oraz obecność znanych, międzynarodowych marek.

REKLAMA

Turystyka zakupowa w Polsce ma się coraz lepiej. Według Globe Shopper City Index Warszawa zajmuje już 28 miejsce w rankingu miast europejskich które są najczęściej odwiedzane przez tego typu turystów. Przed nią znajdą się m.in. Kijów, Bukareszt i Bratysława. Polskie miasta notują jednak ciągłe wzrosty odwiedzin, więc sytuacja może ulec zmianie.

Jedną z galerii, która bacznie zwraca uwagę na przybywających gości zza granicy jest Silesia City Center w Katowicach. Jak mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu centrum handlowego, Katowice obok Krakowa stały się jednym z najważniejszych ośrodków turystyki zakupowej na południu Polski.

Co miesiąc w Silesia City Center zakupy robi ponad 10 tys. obcokrajowców. Najczęściej są to Niemcy, Brytyjczycy i Czesi. Oprócz tego często przyjeżdżają Słowacy i Rosjanie.

- Z jednej strony przyciągają ceny, atrakcyjne dla Niemców, Francuzów, Brytyjczyków czy Włochów, z drugiej strony coraz więcej światowych marek, w tym marek luksusowych wchodzi do polskich centrów handlowych. Pod tym względem jesteśmy najdynamiczniej rozwijającym się rynkiem na świecie. Stanowią one dziś już od 20-30 proc. oferty galerii. Na przyciągnięcie turystów mają szansę też te centra handlowe, które znajdują się w miastach dobrze skomunikowanych z lotniskami, przykładem są właśnie Katowice - mówi Drzewiecka.

Według przedstawicieli centrum zagraniczni turyści mogą stać się w najbliższym czasie dość ważnym klientem w centrach handlowych dużych miast. Nawet niewielka ich liczba może przynieść obiektom duże zyski. Podczas jednego wypadu do centrum obcokrajowiec może wydać nawet 10 tys. złotych. Oznacza to, że nawet niewielka grupa może wygenerować do 10 proc. obrotu centrum w jednym dniu.

Wedłu Marty Drzewieckiej klienci zagraniczni zachowują się zupełnie inaczej niż krajowi. O ile Polakom zależy głównie na jak najszybszym zrobieniu zakupów, o tyle obcokrajowcy spędzają w centrach dużą ilość czasu - Turyści zakupowi nie przyjeżdżają na godzinę czy dwie na zakupy, ale spędzają cały dzień w centrum wydając na ubrania, kosmetyki, często także na usługi zdrowotne i kosmetyczne. Wielu, zwłaszcza Niemców, przyjeżdża do Polski z myślą o zakupie elektroniki - wylicza Drzewiecka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA