PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polska czeka na zupełnie nowe outlety

  • Autor: propertynews.pl
  • 17 cze 2015 09:43

Polski rynek nasycił się już typowymi centrami outletowymi. Jest jednak miejsce dla obiektów wyprzedażowych w zachodnim stylu.

REKLAMA

Centra outletowe w Polsce i zagranicą różnią się w dwóch obszarach: lokalizacji i struktury najemców. - W Europie Zachodniej centra outletowe znajdują się w dużej odległości od centrum miasta, nawet do dwóch godzin jazdy samochodem. Są to centra regionalne, o znacznie większym niż u nas zasięgu. W Polsce takie obiekty zlokalizowane są zazwyczaj blisko śródmieścia lub na obrzeżach miasta, pełniąc rolę obiektów typu convenience - tłumaczy Jarosław Tutaj.

Różnice dotyczą także najemców. - W Polsce tenant mix tworzą w ok. 70 proc. marki, które znajdziemy w regularnych centrach handlowych. Znaczną mniejszość, ok. 30 proc., stanowią brandy typu premium. Tymczasem w Europie Zachodniej to marki z wyższej półki są w zdecydowanej większości, a ich uzupełnieniem są te, które można znaleźć w typowych centrach handlowych - dodaje Tutaj.

Zdaniem eksperta, nowe centra outletowe powinny być bardziej oddalone od centrów miast. - Powinny być centrami bardziej regionalnymi, a ich oferta powinna być skierowana do klientów, którzy poszukują dóbr luksusowych. Dziś obiektem w Polsce, który spełnia jeden z tych warunków jest Outlet Ptak w Rzgowie, który obsługuje zarówno aglomerację łódzką, warszawska jak i śląską - mówi Jarosław Tutaj.  

 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA