PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polska gotowa na ekspansję zagranicznych marek

  • Autor: propertynews.pl
  • 18 lis 2016 15:40

Polska gotowa na ekspansję zagranicznych marek Patrick Delcol, CEO, BNP Paribas Real Estate, Europa Środkowo-Wschodnia

Polska zapewnia zagranicznym inwestorom konkurencyjne koszty pracy, rozsądny rozmiar rynku, zróżnicowanie pod względem sektorów i otwiera realne możliwości tworzenia i rozwijania nowych podmiotów gospodarczych. Te czynniki stanowią o dużym potencjale Polski w zakresie ekspansji marek detalicznych pokazuje raport  "Zakochaj się w Polsce",  opracowany przez ekspertów z BNP Paribas Real Estate Poland.

REKLAMA

Przez ostatnie 25 lat Polska przeszła ogromną transformację od socjalistycznego reżimu do gospodarki wolnorynkowej. Stabilne fundamenty oraz zaangażowanie Polaków uchroniły kraj nie tylko od skutków światowego kryzysu gospodarczego w 2008 roku, ale przyczyniły się do dalszego rozwoju i rozkwitu, który przebiegał w szybszym tempie niż wynosiła średnia w Unii Europejskiej. Według najnowszego raportu zatytułowanego Zakochaj się w Polsce opracowanego przez ekspertów z BNP Paribas Real Estate Poland, pozytywne czynniki ekonomiczne stanowią o dużym potencjale Polski w zakresie ekspansji marek detalicznych.

Polska ma stabilną sytuację rynkową, zrównoważony system podatkowy, dostępność kapitału i dynamicznie rozwijającą się infrastrukturę. Jedną z mocnych stron Polski jest dostępność wysoko wykwalifikowanej i wykształconej kadry – mówi Patrick Delcol, CEO, BNP Paribas Real Estate, Europa Środkowo-Wschodnia.

Polska posiada doskonałe położenie geograficzne w Europie Środkowej i duży potencjał ludzki (piąty pod względem ludności kraj w Unii Europejskiej) z 38,5 miliona mieszkańców. W Polsce jest 8 aglomeracji o ludności powyżej pół miliona, z których dwie mają powyżej 2 milionów mieszkańców. Stopa bezrobocia w największych polskich miastach jest bardzo niska i oscyluje wokół 3,1 proc. Ruch turystyczny w Polsce przeżywa okres rozkwitu osiągając całkowitą ilość 16,7 milionów odwiedzających  w 2015 r. Przeciętnie zagraniczny turysta wydał  402 Euro podczas pobytu w Polsce w 2015 r., a turyści międzykontynentalni (USA, Kanada, Japonia i Australia) wydali nawet 1,238 Euro. Ilość pasażerów obsłużonych na lotniskach międzynarodowych w Polsce wzrosła o 48 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat, podczas gdy ilość hoteli pięciogwiazdkowych wzrosła z 45 (20111 r.) do 57 (2015 r.).  

- Te fakty i liczby są często nieznane lub po prostu o nich się nie pamięta, mimo, iż z pewnością odgrywają istotną rolę w strategiach rozwoju sieci handlowych. Trudno jest oszacować tzw. „mobilną strefę zasięgu”, złożoną z turystów i biznesmenów podczas wyjazdów służbowych, a także ludzi dojeżdżających codziennie do pracy. Jednakże grupa ta stanowi tajną broń, której siła wydaje się niedoszacowana, jak również silny argument dla sieci handlowych, rozważających wejście lub dalszy rozwój sieci w Polsce – dodała Anna Staniszewska, dyrektor Zespołu Doradztwa i Analiz Rynkowych, Europa Środkowo-Wschodnia, BNP Paribas Real Estate.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA