PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polska liderem rozwoju handlu mobilnego w Europie

  • dlahandlu.pl
  • 15 paź 2014 09:35

Wartość rynku handlu mobilnego w Polsce, tylko w tym roku, wzrośnie o 113 proc. i osiągnie poziom jednego miliarda złotych, a w 2015 roku aż 2,5 miliarda. Już 11 milionów Polaków w zeszłym miesiącu korzystało z internetu za pośrednictwem smartfonu lub tabletu, a blisko 5 milinów kupiło produkt, usługę lub aplikację za ich pomocą. Ponadto, co trzeci e-sklep dostosował swoją ofertę do wymagań użytkowników mobilnych. Jednak tylko 5,3 proc. polskich firm, z ponad 2 tysięcy przebadanych, posiada mobilną wersję strony internetowej, wynika z najnowszego raportu „Handel mobilny w praktyce 2014".

REKLAMA

Na przestrzeni ostatnich miesięcy widać, że rodzime e-sklepy powoli, ale konsekwentnie wdrażają rozwiązania mobilne. - Wzrost znaczenia urządzeń mobilnych w handlu internetowym spowodował, że sklepy które jako pierwsze zainwestowały w rozwiązania mobilne, dzisiaj mogą już liczyć zyski. W tej sytuacji przedsiębiorcy do tej pory z dystansem spoglądający w stronę mobile, zaczęli doceniać jego znaczenie i szukać narzędzi umożliwiających pozyskanie ruchu za jego pośrednictwem - mówi Dariusz Grabowski z Ceneo.pl.

- Rok 2014 w handlu mobilnym ma należeć do Polski. To właśnie nasz kraj ma rozwijać się najszybciej w Europie, osiągając wzrost na poziomie 113 proc., dzięki czemu rynek m-commerce w Polsce osiągnie wartość miliarda złotych - mówi Piotr Krawiec, prezes zarządu mGenerator.pl.

Nadzieję na szybszy rozwój polskiego m-commerce dają deklaracje przedstawicieli sklepów internetowych. - Prawie 50 proc. badanych przedstawicieli e-sklepów stwierdziło, że zamierza wdrożyć rozwiązania mobilne w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Zmniejszył się również znacznie, do 12,65 proc., odsetek tych, którzy planują zrobić to w ciągu najbliższych 2 lat. W ubiegłym roku takie deklaracje składało 2 na 5 badanych. W przypadku firm takie plany wdrożenia rozwiązań mobilnych ma ponad połowa przedsiębiorstw. Niestety, większość z tych, które planują to zrobić (42,9 proc.) daje sobie 2 lata na takie wdrożenie. Prawie 10 proc. planuje uruchomienie mobilnej strony lub aplikacji w ciągu 3 miesięcy - informuje Piotr Krawiec z mGenerator.pl. O ile sklepy cechują się coraz większą świadomością konieczności wdrażania rozwiązań mobilnych, o tyle firmy nie myślą jeszcze o nich zbyt poważnie.

Już 4 na 5 badanych przedstawicieli e-sklepów twierdzi, że rozwiązania mobilne zwiększają zainteresowanie ich biznesem wśród klientów. 12 miesięcy temu uważało tak 76,47 proc. badanych. Co ciekawe, zdania firm w tej kwestii są bardzo zbliżone. Na podobnie skonstruowane pytanie twierdząco odpowiedziało 77,56 proc. respondentów. Jednak rozwiązania mobilne odpowiadają nie tylko za zwiększenie popularności e-sklepów i firm, są również narzędziem zwiększającym sprzedaż. Według 77,24 proc. przedstawicieli sklepów internetowych, jest to kolejna zaleta posiadania takiego rozwiązania. Wśród korzyści, jakie one dają, wymieniali również zwiększenie dostępności sklepu (72,36 proc.) lub firmy (75,6 proc.) oraz dostosowanie się do wymagań klientów (63,84 proc. sklepy i 60,49 proc. firmy).

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.