PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polska na 1. miejscu w regionie pod względem handlu internetowego

  • Autor: CBRE
  • 17 maj 2012 09:39

Polska na 1. miejscu w regionie pod względem handlu internetowego

Polska plasuje się na 11. miejscu wśród najlepiej rozwiniętych rynków handlu internetowego na świecie oraz na 1. miejscu wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej - aż 34 proc. światowych marek oferuje już zakupy internetowe z dostawą na terenie naszego kraju, w porównaniu do 24 proc. w ubiegłym roku - wynika z najnowszych badań CBRE.

REKLAMA

Wraz z gwałtownym rozwojem handlu internetowego na świecie, największe globalne marki szybko rozbudowują swoją ofertę w sieci.

Coroczne badanie CBRE "Globalizacja handlu detalicznego", w którym udział wzięło 326 międzynarodowych sieci detalicznych z 22 krajów, wykazało, że 80 proc. marek posiada już katalog internetowy, w którym można zapoznać się z ich ofertą.

Internetowy katalog udostępnia aż 92 proc. marek oferujących odzież luksusową i biznesową oraz 87 proc. popularnych sklepów
z przystępną cenowo odzieżą i dżinsami.

Możliwości są mniejsze, jeśli chodzi o zakupy internetowe z dostawą, jednak i tu następuje szybki rozwój - obecnie już średnio 28 proc. światowych marek dostarcza zakupy internetowe konsumentom na badanych rynkach, w porównaniu do 26 proc. w 2011 r.

110 spośród 326 wiodących światowych sieci biorących udział w badaniu oferuje obecnie w Polsce zakupy internetowe z dostawą. Niektóre marki, jak Gap, Footlocker czy Muji, wchodzą na nasz rynek otwierając jednocześnie sklep tradycyjny i internetowy, podczas gdy inne, np. Burberry czy Galeries Lafayette Group, dostępne są tylko poprzez serwis internetowy. Światowym liderem handlu internetowego jest Francja (49 proc. sieci oferuje zakupy z dostawą w tym kraju), wyprzedzając Kanadę (46 proc.), Wielką Brytanię (44 proc.) i USA (44 proc.).

- Imponujący wzrost dostępności zakupów internetowych z dostawą na terenie Polski jest odpowiedzią na oczekiwania polskich konsumentów. Już od kilkunastu lat Polacy chętnie kupują przez internet ubrania, elektronikę i multimedia, artykuły dla dzieci i oczywiście książki. Po niedawnym uruchomieniu sklepu internetowego Zara, oferującego odbiór zamówienia w sklepach sieci lub dostawę do domu, będziemy prawdopodobnie obserwować szybki rozwój oferty zakupów internetowych kolejnych światowych marek. W najbliższych latach spodziewam się również wzrostu popularności internetowych supermarketów spożywczych, do czego przyczynia się zjawisko starzenia się społeczeństwa i rozwój usług odpowiadających potrzebom tej grupy - powiedziała Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE Polska.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA