PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polska na celowniku marek z Europy Wschodniej

  • Autor: propertynews.pl
  • 14 lip 2017 12:38

Polska na celowniku marek z Europy Wschodniej Adam Kiernicki, dyrektor w Dziale Rynków Kapitałowych Nieruchomości Handlowych, JLL

Polski rynek handlowy jest największy w regionie, rozwija się dynamicznie, co czyni go atrakcyjnym dla zagranicznych sieci i marek. Firma doradcza JLL podsumowała pierwsze półrocze 2017 r. i zauważa zainteresowanie marek z Europy Wschodniej naszym krajem.

REKLAMA

Od stycznia do czerwca 2017 r. rynek nieruchomości handlowych urósł o 63,1 tys. mkw., z czego na centra handlowe przypadło 16,6 tys. mkw., na parki handlowe – 21,5 tys. mkw., a na wolnostojące obiekty wielkopowierzchniowe – 25 tys. mkw.

- O ile I półrocze bylo umiarkowanie aktywne jeśli chodzi o nowe otwarcia, to należy pamiętać, że najbardziej intensywny czas dopiero przed nami. Na koniec czerwca w budowie było 700 tys. mkw. powierzchni handlowej, z czego ponad 90 proc. przypadało na format centrów handlowych. Spodziewamy się, że w drugiej połowie roku do użytku zostanie oddane ok. 372 tys. mkw. nowej przestrzeni handlowej. Największymi nowymi obiektami będą Galeria Północna w Warszawie oraz Wroclavia we Wrocławiu -  informuje Agnieszka Tarajko-Bąk, Starszy Analityk Rynku, JLL.

Rynek w czasie zmian

Obecnie całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce to 13,4 mln mkw., z czego centra handlowe stanowią 9,5 mln mkw. (w ponad 400 obiektach).

- W warunkach coraz większej konkurencji i w wyniku starzenia się obiektów handlowych - często usytuowanych w atrakcyjnych i sprawdzonych lokalizacjach, deweloperzy skupiają się nie tylko na realizacji nowych obiektów. Coraz więcej projektów przechodzi modernizacje, rozbudowy czy zmiany formatów. Takie działania mają na celu utrzymanie atrakcyjności już istniejących obiektów i przyciągnięcie nowych klientów - tłumaczy Mariusz Czerwiak, dyrektor w Dziale Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.

Rynek handlowy dynamicznie się zmienia nie tylko fizycznie - w wyniku naturalnego starzenia się obiektów handlowych, ale przede wszystkim w kontekście społecznym.

- Zmieniające się upodobania klientów w znaczącym stopniu wpływają na zmianę roli centrów handlowych. Kreowanie miejsc spotkań, rosnąca popularność rozrywki i gastronomii, innowacje i nowe technologie, sprzedaż wielokanałowa, e- commerce itp. wywierają ogromny wpływ na zachowania konsumentów. Zarówno właściciele obiektów handlowych, jak i najemcy muszą poszukiwać coraz to nowszych sposobów, aby sprostać tym potrzebom, które niewątpliwie zmienią centra handlowe w przyszłości - dodaje Mariusz Czerwiak.

Kolejnym wyzwaniem dla polskiego rynku są kwestie zmieniającej sie legislacji, w tym m.in. kwestie podatkowe czy planowany zakaz lub ograniczenie handlu w niedzielę.

Popyt

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.