PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polska spadła w rankingu topowych lokalizacji dla międzynarodowych sieci handlowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 24 lis 2011 00:10

Polska spadła w rankingu topowych lokalizacji dla międzynarodowych sieci handlowych

Z najnowszego raportu CBRE wynika, że 26 proc. międzynarodowych sieci handlowych planuje ekspansję w Polsce. Nasz kraj znalazł się w 2011 roku na 10. miejscu wśród najchętniej wybieranych przez badane sieci, znacznie spadając w rankingu (rok wcześniej był na miejscu 2.).

REKLAMA

- Spadek pozycji Polski w rankingu jest związany z brakiem dostępnej nowoczesnej powierzchni handlowej. Dokładnie tak jak przewidywaliśmy rok temu - plany deweloperów centrów handlowych nadal są ograniczone i znacznie wpłynęły na zmianę planów ekspansji sieci handlowych na niektórych rynkach. Podkreślaliśmy - jeżeli nie będzie dramatycznej zmiany w podaży nowej powierzchni handlowej, nowe sieci pragnące wejść na nasz rynek będą miały ograniczone możliwości wyboru. I tak dokładnie się stało. Obecnie jest w budowie ponad milion metrów kwadratowych nowoczesnych centrów handlowych różnych formatów i mamy nadzieję, że to znacznie polepszy naszą sytuację i dostępność powierzchni zarówno dla nowych jak i istniejących na polskim rynku sieci handlowych - powiedziała Magda Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w firmie CBRE.

Roczny raport CBRE "How Active are Retailers in EMEA?" ("Aktywność sieci handlowych w regionie EMEA") analizuje nastawienie oraz plany ekspansji ponad 200 wiodących międzynarodowych sieci handlowych w przyszłym roku. Według najnowszych badań CBRE, międzynarodowe sieci handlowe w planach na przyszły rok wciąż mają prowadzenie ekspansji na dużą skalę, wbrew niesprzyjającym warunkom na rynku konsumenckim oraz rosnącemu znaczeniu sprzedaży internetowej.

Na czele rankingu krajów wybieranych przez sieci handlowe jako cel ekspansji po raz pierwszy znalazły się Włochy, które w zeszłym roku zajmowały ósmą pozycję. Za Włochami uplasowały się Niemcy, Rosja, Hiszpania i Francja - jest to pięć krajów najchętniej wybieranych jako rynki zbytu na rok 2012. Ponad 30 proc. wszystkich detalistów planuje prowadzić sprzedaż w każdym z tych państw. Polska znalazła się na 10. miejscu (w zeszłym roku zajmowała 2. pozycję).

Blisko trzy czwarte spośród międzynarodowych detalistów (71 proc.) planuje otwarcie ponad pięciu sklepów w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) przed końcem 2012 roku, przy czym 20 proc. firm ma zamiar otworzyć przed końcem przyszłego roku 40 i więcej sklepów - w 2011 roku było to 18 proc. ogółu detalistów.

Raport CBRE wykazał, że chociaż firmy chcą w przyszłym roku prowadzić sprzedaż detaliczną w wielu krajach - zarówno na rynkach dojrzałych, jak i rozwijających się - to swoją uwagę poświęcą głównie otwieraniu sklepów w krajach, w których są już obecne od pewnego czasu. Podobną strategię firmy przyjmowały też w 2011 roku.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA