PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polska w czołówce krajów najbardziej atrakcyjnych dla światowych marek

  • Autor: Propertynews.pl
  • 19 kwi 2012 13:33

Polska po raz pierwszy znalazła się w czołowej dwudziestce krajów najbardziej atrakcyjnych dla światowych sieci detalicznych, według tegorocznej edycji raportu "Globalizacja handlu detalicznego" opublikowanego przez firmę doradczą CBRE. Polska, w której obecnych jest 34 proc. wszystkich 370 marek uczestniczących w badaniu, awansowała z miejsca 22 w 2011 r. na pozycję 19 w 2012 r.

REKLAMA

Pod koniec 2011 roku w Polsce dostępnych było 8,8 mln mkw. powierzchni handlowej zlokalizowanej w 381 centrach handlowych, co stawia Polskę na równi z Rosją oraz Turcją, najszybciej rozwijającymi się rynkami w regionie.

Wśród miast uznanych za najbardziej atrakcyjne przez sieci handlowe Londyn odzyskał niekwestionowane pierwsze miejsce (55,5 proc. badanych przez CBRE marek jest obecna na tym rynku), potem plasował się Dubaj, Nowy Jork i Moskwa wspólnie z Paryżem. Warszawa to jedno z miast, które w porównaniu do ubiegłego roku awansowały w najmocniej, bo aż o 10 miejsc, znalazła się na 36. pozycji z wynikiem 30,2 proc., wyprzedzając takie europejskie miasta, jak Amsterdam, Lizbona, Bruksela czy Budapeszt.

Według raportu CBRE, detaliści kontynuowali w 2011 roku ekspansję na kolejnych rynkach, a co najmniej jedna nowa sieć pojawiła się w ubiegłym roku w 74 proc. krajów uwzględnionych w badaniu. Międzynarodowe sieci detaliczne powiększyły w zeszłym roku liczbę swoich sklepów o 2,1 proc., podobnie jak rok wcześniej, co pokazuje, że rozwijają się i wchodzą na nowe rynki pomimo niepewnej sytuacji gospodarczej.

Coroczne badanie CBRE, przeprowadzone już po raz piąty, analizuje obecność wiodących międzynarodowych sieci detalicznych (w tym markowych sklepów różnych branż, supermarketów, restauracji i kawiarni) w ponad 200 miastach na różnych kontynentach, aby poznawać trendy w globalnej ekspansji detalicznych sieci handlowych na poziomie regionów, krajów i miast.

Czytaj więcej w raporcie "How global is the business of retail?"

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA